Missade P-piller!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Sweet Chili

Någon som vet hur det fungerar?

Fick ju en dotter för snart 7 mån sedan. Började med p-piller Cerazette när hon var 3-4 mån och har ätit dem sedan dess. Förra fredagen så insåg jag på kvällen när jag skulle ta ett piller att det var det sista. Hade ingen ny karta. :smirk: Hade inte en chans att hinna till apoteket under helgen och nu har det hunnit gå en hel vecka. :angel: Idag var jag iväg och köpte nya, men hur gör man nu? Är det bara till att börja knapra eller måste jag vänta på mensen som fortfarande inte kommit tillbaka efter förlossningen?

Det kan ju dröja evigheter. :mad:
 
Sv: Missade P-piller!?

ja åt dom i en vecka innan ja va säker,började inte på mensen jag bara startade samma dag :D

p.s cerazette är mini piller;)
 
Sv: Missade P-piller!?

Ok. :) Börjar väl så ringer jag till BM sen. När jag började med dem första gången så var det ju bara till att börja, så jag vet inte vad skillnaden skulle vara nu.

p.s cerazette är mini piller
Same shit, diffrent name. :D :angel: :angel: ;)
 
Sv: Missade P-piller!?

minipiller innehåller mindre hormon än kombi-piller, dvs "vanliga". bland annant är det därför de är extra kinkigga att man ska ta dem på samma tid varje dag annars skyddar de inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var på mödravårdscentralen idag för att skaffa ppiller, men har en del frågor jag inte fick svar på som säkert buke kan svara på :)...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 336
Kropp & Själ Detta är en aning pinsamt men nu blev det ändrade planer och det har blivit mer "akut". Jag har gått på p-piller (de blåa och gröna) i...
Svar
5
· Visningar
1 871
Kropp & Själ Jag har ätit p-piller i ganska många år men nu tog de slut för ca en månad sen och jag hade inte möjlighet att få nytt recept tills...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Mell
·
Kropp & Själ Har ätit piller till och från senaste 8 åren, konstant senaste två-tre. Har alltid skjutit upp mensen och bara påbörjat nästa karta...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: Widerberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp