Mirtazapin av misstag

_FiA_

Trådstartare
Är man klantig eller är man klantig?! Jag skulle ta en alvedon, men råkade ta en Mirtazapin istället, klockan är liksom 13, fan fan fan. Jag har grejjer jag måste göra idag , kommer jag slocka om 2 timmar? Kan man hålla sig vaken på mirtazapin på dagen? :arghh::yuck::rage:
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Ja jag får försöka vara aktiv, problemet är att jag sov dåligt i natt dessutom så jag liksom redan skittrött. är ju dömt att misslyckas.. :(
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Jag undrar dessutom, ska jag ta en tablett ikväll sen eller ska jag strunta i den nu när jag tog dosen klockan ett?
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Nej, jag är kanske inte så fin i kanten - men;
Kan du inte bara spy upp den? :o

Om du tog den nyss så har det ju inte hunnit göra särskilt mycket verkan, då borde det även vara fritt fram att ta den som vanligt ikväll eftersom du har fått ur den ur systemet.
 
Sv: Mirtazapin av misstag

jo tanken slog mig faktiskt direkt ,men av olika orsaker så väcker kräkning otrolig ångest hos mig så det är inget alternativ ändå. Ja ... tanken slog mig också
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Jag förstår, men tror ändå att det är enklaste och säkraste lösningen.
Annars kan du ringa giftinformation :)
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Fast mirtazapin är väl inget egentligt sömnmedel utan sömnigheten är väl mer en(ibland önskvärd) biverkan som gör att många föredrar att ta den på kvällen. En stor kopp kaffe, frisk luft och aktivitet så borde du väl knappast somna. Du ska nog inte ta någon tablett ikväll, men för att vara helt på den säkra sidan bör du läsa bipacksedeln eller kika i Fass.
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Kl
Att spy upp den för att kunna ta en ny ikväll hade jag aldrig gjort. Hur ska du kunna bedöma hur mycket som kommit upp och hur mycket som redan tagits upp? Och att frivilligt framkalla en kräkning och utsätta strupe och tänder för magsyra och tablettinnehåll som kanske egentligen inte ska vara där i upplöst form - urk!
 
Sv: Mirtazapin av misstag

När jag tog dom så tog det max en halvtimma sen kunde jag inte stå på benen. Så jag hade garanterat slocknat men det är väl väldigt individuellt.
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Varför skulle du slockna utav att ta en tablett mirtazapin? Att trötthet är en biverkan är ju vanligt men att man skulle slockna helt vettetusan? :p Fast såklart olika påverkan. Men jag hade inte gjort något, dricka kaffe eller ta en koffeintablett för att hålla mig mer skärpt i så fall.
En gång tog jag mirtazapin på kvällen plus 2 sömntabletter men nog tusan var jag som ett yrväder i huvudet och kunde inte sova. :cautious:
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Jag förstår, men tror ändå att det är enklaste och säkraste lösningen.
Annars kan du ringa giftinformation :)

Nej giftinformation behövs inte, det är inte farligt eller så, tar ju medicinen i vanliga fall, det är bara att var helt fel tid på dygnet
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Varför skulle du slockna utav att ta en tablett mirtazapin? Att trötthet är en biverkan är ju vanligt men att man skulle slockna helt vettetusan? :p Fast såklart olika påverkan. Men jag hade inte gjort något, dricka kaffe eller ta en koffeintablett för att hålla mig mer skärpt i så fall.
En gång tog jag mirtazapin på kvällen plus 2 sömntabletter men nog tusan var jag som ett yrväder i huvudet och kunde inte sova. :cautious:

Jag vet ju hur trött jag blir på kvällen när jag tar en, ibland kan jag knappt ta mig in till sängen innan jag slocknar. Men man är ju normalt lite tröttare av sig självt på kvällen än på dagen, så det verkar som att det inte är riktigt lika illa nu som då. Det har gått 2 timmar och visst fan e jag dåsig, men jag kan nog faktiskt hålla mig vaken, så länge det inte blir värre bara.:crazy:
 
Sv: Mirtazapin av misstag

När jag tog dom så tog det max en halvtimma sen kunde jag inte stå på benen. Så jag hade garanterat slocknat men det är väl väldigt individuellt.

aa jag har haft samma upplevelse många gånger, men den brukar slå lite olika konstigt nog
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Fast mirtazapin är väl inget egentligt sömnmedel utan sömnigheten är väl mer en(ibland önskvärd) biverkan som gör att många föredrar att ta den på kvällen. En stor kopp kaffe, frisk luft och aktivitet så borde du väl knappast somna. Du ska nog inte ta någon tablett ikväll, men för att vara helt på den säkra sidan bör du läsa bipacksedeln eller kika i Fass.

nej de e ju ingen sömnmedicin egentligen, men jag har den utskriven för det då jag inte behöver antideppeffekten längre. Men jag måste ha den för att kunna somna in. Jag är sömnig som sjutton, men jag kan nog hålla mig vaken verkar det som.:D
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Det där lyckades min roliga klantiga brorsa med en gång också, en supertidig morgon när han skulle till jobbet, och han är redan sjukt morgontrött som det är. Det arbetspasset blev en lång plåga, men han fixade det!
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Jag vet ju hur trött jag blir på kvällen när jag tar en, ibland kan jag knappt ta mig in till sängen innan jag slocknar. Men man är ju normalt lite tröttare av sig självt på kvällen än på dagen, så det verkar som att det inte är riktigt lika illa nu som då. Det har gått 2 timmar och visst fan e jag dåsig, men jag kan nog faktiskt hålla mig vaken, så länge det inte blir värre bara.:crazy:

nej de e ju ingen sömnmedicin egentligen, men jag har den utskriven för det då jag inte behöver antideppeffekten längre. Men jag måste ha den för att kunna somna in. Jag är sömnig som sjutton, men jag kan nog hålla mig vaken verkar det som.:D

Jag tycker det låter som att det är dags att du konsulterar din doktor och får en annan insomningstablett istället, om du ens behöver någon alls.
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Jag tycker det låter som att det är dags att du konsulterar din doktor och får en annan insomningstablett istället, om du ens behöver någon alls.

Oja har haft många långa samtal med min läkare men även med andra läkare och alla är överens om att jag ska fortsätta med mirta som insomning. För dom andra insomningstabletterna har också bieffekter så det finns ingen poäng med att byta
 
Sv: Mirtazapin av misstag

Det är inte ovanligt att mirtazapin blir utsatt på grund av biverkningar heller så...tja...har du målmedvetet provat att vara utan något? Det vore väl det bästa då. med tanke på hur du beskriver din trötthet, mirtazapin är liksom ingen knock-out-tablett då den i i de fall av antidepressivt syfte även ofta förskrivs att tas på morgonen också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp