Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner många med småhundar som barfas/äter färskfoder och dom har superfina tänder tack vare det. Det är ju ingen anledning till att gå över till onaturligt foder. Vissa hundar kanske av olika anledningar lättare bildar tandsten.Uno har aldrig fått så mkt tandsten som när han fick färskfoder och ben.
Tror det inte har samma positiva effekt på hundar som inte har så mycket kraft i käkarna, lite för stora torrfoderskulor har rätt optimal hårdhet.
Allt utom bärande ben från tunga djur kan man ge, så det finns många alternativ.Kapar tråden och slänger in en benfråga. Jag känner mig lite osäker på vilka ben som är lagom och bra till min eurasier. Har tittat lite på tunna revbensspjäll av gris. Funderat på kycklingklubbor. Han har fått en del icke bärande från älg men nu är det slut till nästa jakt.
Vad säger ni som har mer erfarenhet?
Hade din kompis hund mycket tandsten när hon började använda gelen?
Mina hundar verkar inte ha något emot gelen och kan tom komma fram själva och få - men dom kan nysa och göra lite grimaser efteråt Det luktar dock lite mer än det smakar, så det kan vara doften som gör att dom nyser.
Hela skrov från höns! Köp rå, fryst kyckling. Ät filéerna själv och servera de råa benen till hunden. Perfekt storlek till småhundar.