Minoxidil mot håravfall för kvinnor

Otherside

Trådstartare
Jag har alltid haft rätt tunt hår, typiskt svenskt; fint och tunt och blont. Det gör inget att jag inte har nåt tjockt hårsvall, alls. Men - efter klimakteriet har jag fått riktiga vikar, typ som män får. Inte helt kala men nästan. Häromdagen tyckte jag det blivit mycket värre och jag VILL INTE bli flintis!! Tunnhårig, ok, men inte kal!! Så - jag beställde hem 2 förpackningar Minoxidil (den avsedd för kvinnor) från Apotea. Gjorde första behandlingen nu på morgonen - två om dagen i minst 2 månader innan nåt ens märks. OM det märks. Och vissa biverkningar kunde det också bli.....

Jag vet inte varför, men det känns läskigt. Har någon här erfarenhet av medlet? Det är ju känt till män, men kvinnor? Dyrt är det också, men får jag åtminstone lite fluff tillbaka är det värt det.....

:confused::nailbiting:

Senast ändrad:
Om du har djur, speciellt katter så ska man va extremt försiktig. Det finns katter dom dött av att ligga på huvudkudden man legat på efter man använt medlet.

Men en annan sak jag funderat på är att det verkar va nåt alla rekommenderas nuförtiden, vad jag minns (och jag kan ha fel här) sas det alltid när det kom för män att ja det funkar men är det verkligen värt det med tanke på biverkningarna? Nu pratas det inte alls om det så antingen har det blivit säkrare eller så hade man fel?

Men jag tycker det är skitläskigt att infon om hur giftigt det är för djur knappt finns tillgänglig

Jag har inte använt det, men det är säkert så länge du inte slickar i dig det. Om du har husdjur är det viktigt att de inte får i sig det oralt, katter kan även reagera vid exponering via huden.

Tillägg: men såklart om du utvecklar irritation, eksem eller liknande så bör du sluta använda. Men det är ju standard.

Jag har alltid haft rätt tunt hår, typiskt svenskt; fint och tunt och blont. Det gör inget att jag inte har nåt tjockt hårsvall, alls. Men - efter klimakteriet har jag fått riktiga vikar, typ som män får. Inte helt kala men nästan. Häromdagen tyckte jag det blivit mycket värre och jag VILL INTE bli flintis!! Tunnhårig, ok, men inte kal!! Så - jag beställde hem 2 förpackningar Minoxidil (den avsedd för kvinnor) från Apotea. Gjorde första behandlingen nu på morgonen - två om dagen i minst 2 månader innan nåt ens märks. OM det märks. Och vissa biverkningar kunde det också bli.....

Jag vet inte varför, men det känns läskigt. Har någon här erfarenhet av medlet? Det är ju känt till män, men kvinnor? Dyrt är det också, men får jag åtminstone lite fluff tillbaka är det värt det.....

:confused::nailbiting:

Köp den högre koncentrationen (för män) är mitt tips! :)

Nu har jag googlat och hittat så många berättelser om katter som dött knall och fall efter nån liten kontakt med Minoxidil, att jag duschat, tvättat håret två gånger - och avslutat behandlingen efter en halv dag. Så länge jag har katt vill jag inte riskera nåt.

Suck.

Jag ska se om där finns NÅT annat som ev kan ha effekt, men det ser dystert ut.

Mvh
Bald Cat lady

Nu har jag googlat och hittat så många berättelser om katter som dött knall och fall efter nån liten kontakt med Minoxidil, att jag duschat, tvättat håret två gånger - och avslutat behandlingen efter en halv dag. Så länge jag har katt vill jag inte riskera nåt.

Suck.

Jag ska se om där finns NÅT annat som ev kan ha effekt, men det ser dystert ut.

Mvh
Bald Cat lady

Man kan tydligen få det i tablettform också, jag vet inte hur vanligt det är i Sverige eller om det är något läkare faktiskt skriver ut men jag har läst det iaf. Förstår din panik över katterna, jag hade aldrig vågat använda nåt som är såpass farligt

Katterna lever än! Jag har varit SÅ orolig sen igår, fastän jag inte tror de kom i kontakt med medlet.

Istället har jag beställt nåt ofarligt från Hjärtligt. Vi får se om det fungerar alls. Men jag har i alla fall två katter :heart De är viktigare!

Jag testade Silicea när jag började banta och gick ut lite för hårt med hårtapp som följd. Tyckte det hjälpte bra då, men senare märkte jag ingen skillnad när jag slutade med det. Mer hår blev det i alla fall inte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka