Minishettisar

Djurjouren

Trådstartare
Vad för behov räknar ni att en minshettis på 85 cm, vallack och ca 10 år i knappt nått arbete alls har?Nån sa att de kanske väger 110 kg?

Sv: Minishettisar

mina småhästar får: 2½-åring, 1 dl betfor, 1 dl kli. 5-åring, 1 dl betfor, 1 dl kli. får mest lite mat för att storhästen får mat och de inte ska bli sura :D både är shettisar, den mindre av "mindre typ" och den större lite grövre. inga av dom är direkt överviktiga, men lite feta är de små liven :o :D

Det var jag som sa att de väger cirka 110 kg! :D

Har själv en minikille som är 83 cm, 13 år och arbetas inte så mycket i nuläget (letar vagn), och enligt viktband så väger han runt 110 kg.

Jag har en shettiskille som väger ca 250 kg. Lät mycket i jämförelse men enligt uppfödaren när jag köpte honom och enligt mätbandet så stämmer det. Han är dock högre. Han går på fri tillgång till hö nu. Har inte stallat in än men när jag gör det kommer jag att ge honom halm till natten för att "slimma" honom lite. Utöver det kommer han att få lite betfor, mineraler och morötter.

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
639
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama