Minishettis hingst sökes?

_bjòla_

Trådstartare
Hejsan
Jag söker en minishettis hingst till mitt sto.
Jag bor i Västmanland och önskar dock inte åka alltför långt med henne, men söker en hingst att betäcka henne med i år, en godkänd minishettis hingst då hon är utställd ett par gånger och ren minishettis vill jag satsa på detta.

Jag är ganska "ny" på detta med minishettisar och vet inte riktigt var man ska leta efter hingstar tycker mest jag ser "vanliga" shettis hingstar.

Har ni någon hingst eller vet var jag ska kika, hör gärna av er=)
Jag är öppen för det mesta=)
:banana:

Sv: Minishettis hingst sökes?

En bra sida att börja på är förstås Shetlandssällskapets sida, och framförallt deras länk sida, se här. SSS har ingen hingsthänvisning på sin hemsida, så då får i så fall du kika runt bland stuterierna på sidan jag länkade till här ovan. Eller så kan du kika in på länk borttagen av moderator eller länk borttagen av moderatorhemsidor. Bägge dessa lokalföreningar täcker in området där du bor och dit kan hingsthållare skicka in information om sina avelshingstar.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har kikat på dessa sidor, och tycker de är "dåligt" med mini-hingstar, är det så eller är det bara jag som har svårt att hitta kanske... humm...

Standardhingstarna är fler till antalet generellt än minihingstarna. Sedan är det ju inte alla hingsthållare som skickar in sin information till lokalföreningarnas hemsidor.
Kanske får du utvidga ditt sökområde om du inte hittar någon som faller dig i smaken? Beroende på vart i Västmanland du bor är det kanske inte allt för långt till hingstarna som hör till Shetland Västs område.

Självklart så kan jag utöka mitt sökområde( antar inte att de endas kommer finnas i Västmanland), men jag tycker knappt jag ser någon mini shettis hingst någonstans...
Tycker de är svårt att hitta på dessa hemsidor som shetlandsponnys hemsidor har.
Menmen jag får leta vidare, synd att de finns så få bara, när de verkar finnas lite ston.

Det finns en del att välja på inom rimligt avstånd, fast inte i Västmanland ;) På Björkenlunds stuteri i Fjugesta (Örebro) finns Unst of Brindister, på Mossedals stuteri i Strängnäs finns Mission Completed. Bägge är godkända! I Nyköping finns en hel massa hingstar på stuteri Mjälkärr! Lycka till!

Jag vet en som står i örebro, minns inte vad han heter. Kan ta reda på det om du vill.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp