Minishetland

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 941

Cyllene

Trådstartare
Ja ni, nu är jag riktigt ute och cyklar! Har vi nån här som kan mycket om eller håller med på minishettisar?

En kompis har en liten snutta som är i mina ögön världens minsta häst, och nu är de sugna på att betäcka henne och frågade mig om råd.

Ehhh, nog för att vissa korsningsavlar hej vilt, men Highness på en minishettis är väl att ta i! :)

Finns såna här småhingstar på semin, eller betäcker de bara naturligt? Och i så fall var hittar man dem?

Tacksam för all input!

Sv: Minishetland

Det finns många fina minishettis hingstar. Gå in på Svenska shetlands sälskapet och titta. Sen finns det några American spotted ponnysar oxå har jag för mig. Vet ej om sverige har någon Liten palomino hingst. Amerikanska miniatyrer finns oxå. Lägg absolut inget större (typ vanlig shettis eller b-ponny) på henne. Tänk på att hon ska klara av en förlossning oxå.
Minisar kan ha lite svårt att föla har jag hört pga att fölens huvud är ganska stora.

Så be din vän ta en ordentlig funderare innan hon betäcker

Hej ! Jag pratade med min veterinär om att kanske ha en av mina små amerikanare hingstar på semin! Då såg hon ut så här :crazy: :eek: Hur ska han komma upp på bocken :confused:
HAHAHHAHAHAHHAHAHA ! ja du sa jag vi får fixa några som lyfter upp honom kanske :confused:
så jag tror att det är nog ett problem för fantomerna kostar ju en del att göra ! och tror inte att det finns så många som vill ha sin lille hingst på semin kanske ?

Tesora(älskarP.R.E)

Vart bor hon och hur långt kan hon tänka sig att åka? Som någon skrev, semin förekommer inte än utan det är naturligt som gäller.

Östergötland.

Problemet är att lilla damen är sällskapshäst åt hennes tävlingshäst, som fullständigt DÖR utan henne! :) Det funkar jättebra när han åker bort osv, men hon får inte ens försvinna runt knuten på huset. De ska dock ta tag i det och börja träna honom...

Liknande trådar

Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 621
Senast: Sixten
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen... 2
Svar
34
· Visningar
5 438
Senast: ginnies
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 963
Senast: scizofren
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som... 2
Svar
29
· Visningar
7 171
Senast: andover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka