Minishetland Standard

Sv: Minishetland Standard

Jag har haft den. Satt bra på min mini på 83 cm. Han hade det mesta inspänt på näst sista hålet, så det fanns gott om "plats" kvar för mer häst.

Har de inte skickat den så kan de ju ändra. Ring på måndag och hör. Eller imorgon om de har öppet då.

Har haft den selen fast i shetland, och den var stor. Så jag tror att det passar bra sålänge din shettis inte är jättegrov kanske.

Såg en bild på din shettiar i arbete nu. Bröstan ser väldigt liten ut men bakselen kan man ju göra mycket större. Vet du hur långa draglinona är ?

Har en senator i shettlandstorlek. Min shettis är ca 107 och rätt rund om magen just nu:(, men den är faktiskt i minsta laget aven då han var i bättre kondition..:bump:

Draglinorna var nog.... 130 kanske? Men alltså bukgjorden lär nog inte räcka till din shettis.

Har också hobby, den är ju mindre än standardselen men ändå stor. Och bakselen är ju verkligen enorm :p

Är det så stor skillnad mellan selarna alltså? Jag har funderat att köpa en minisele i stället, har på sista och nästsista hålet på bukgjorden nu.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
393
Senast: co-SMAD4
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka