Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Orange is the new black, handlar om en tjej som hamnar i kvinnofängelse, amerikansk lite komedi, en utav de bästa jag sett, avsnitt är ca 50 min långa, ca 13 avsnitt per säsong (2 säsonger).
Jag är förtjust i Wire in the Blood. Det är en brittisk deckare, den gick på tv4 för några år sedan vill jag minnas. Tycker att den står ut lite från alla dussinkriminalserier genom att Tony Hill är en finfin karaktär.
ÄLSKAR Tony Hill .... Klart den bästa brittiska serien ! Heter "Mord i sinnet" på svenska. Har alla säsonger på dvd =) Letar böckerna som en galning, men har bara lyckats hitta typ 3 av alla
ÄLSKAR Tony Hill .... Klart den bästa brittiska serien ! Heter "Mord i sinnet" på svenska. Har alla säsonger på dvd =) Letar böckerna som en galning, men har bara lyckats hitta typ 3 av alla
Klistrar in från wiki.
Serien om Carol Jordan och Tony Hill[redigera | redigera wikitext]
- Sjöjungfrun sjöng sin sång, 1996 (The mermaids singing). Svensk översättning: Agneta Rehder
- Under ingrodda ärr, 1998 (The wire in the blood). Svensk översättning: Molle Kanmert
- Den sista frestelsen, 2003 (The last temptation). Svensk översättning: Johan Nilsson
- Andras plåga, 2005 (The torment of others). Svensk översättning: Johan Nilsson
- Med gift i blodet, 2008 (Beneath the bleeding). Svensk översättning: Nille Lindgren
- I mördarens nät, 2010 (Fever of the bone). Svensk översättning: Lena Karlin
- Hämndens skugga, 2012 (The Retribution). Svensk översättning: Lena Karlin
Jo den första har jag läst ... Och nej jag vet att böckerna skiljer sej men det gör det ju ALLTID därför som jag vill läsa dom (och i ordning ) eftersom jag verkligen gillar serien... Och Sjöjungfrun gjorde mej inte besviken Det va som att läsa en helt ny (men bra ) bok trots att jag som sagt "kan" serien =)
Gillar Val McDermid starkt vad gäller böcker ... Hon skriver inte så "förutsägbart" och läser gärna hennes andra kriminalserie (Kate Brannigan) och hennes andra "fristående" deckare... Hon är en av mina favo författare i genren.. =)
Men som sagt jag vill gärna läsa böcker i den ordning de kom ut då som i Mord i sinnet fallet så följer du ju utvecklingen mellan Tony och Carol mm .. Då vill jag inte läsa dem så man "hoppar"
Men vilken snobbig diss av alla som gillar deckare . "Låg litteratur", orka bry sig.Jag tycker också om McDermid, det rimmar inte väl med mina studier i litteraturvetenskap, jag borde inte alls ääääälska brittiska deckare. Men det gör jag. För att inte tala om Harry Potter. Jag önskar att jag enkom älskade klassiker, men även om jag gör det så gillar jag pinsamt mycket låg litteratur