Minisemester på barnvänligt hotell?

Stinaelin

Trådstartare
Hej!

Jag frågade min dotter vad hon önskade sig i födelsedagspresent (hon fyller 8), då sa hon "Ponny, bo på lyxhotell och att bli kung"... :p

Vi har varken råd eller möjlighet med vare sig ponny eller kungabiten, så då återstår "lyxhotell". Eftersom hon inte har någon uppfattning om vad ett lyxhotell är, misstänker jag att ett vanligt sketet hotell, med decent frukostbuffé, duger.
Dock vore det kul om det fanns något trevligt utöver det, typ pool eller så.

Vi har en ganska tajt budget, och vill inte åka för långt, så någonstans runt Göteborg får vi hålla oss.

Tacksam för tips! :)

Sv: Minisemester på barnvänligt hotell?

Jag skulle nog dubbelkolla vad hon tror att ett lyxhotell är för nånting, om hon tänker sig nåt med guld och marmor lär hon ju bli gruvligt besviken över typ Scandic med litet badrum och heltäckningsmatta, allrahelst om ni lurar i henne att det är ett lyxhotell.

Om det bara är spännande att sova på hotell i sig, så funkar såklart ett enklare hotell utmärkt.

Jag skulle nog dubbelkolla vad hon tror att ett lyxhotell är för nånting, om hon tänker sig nåt med guld och marmor lär hon ju bli gruvligt besviken över typ Scandic med litet badrum och heltäckningsmatta, allrahelst om ni lurar i henne att det är ett lyxhotell.

Om det bara är spännande att sova på hotell i sig, så funkar såklart ett enklare hotell utmärkt.

Nej, här ska inte luras någonting! :)

Hon har bott på vandrarhem förrut, och refererar till dem som lyxhotell...
Givetvis ska vi bara kalla det hotell!

Jag och sambon var på The Reef i Fredrikshamn över valborg. Jättefint och mysigt, men kände att det här hade vart mycket roligare med en 7-8-åring!

Färgan (StenaLine) går från Göteborg och tog 2.5 timme tror jag, sen är det gångavstånd från terminalen. Åker man utan bil (vilket inte är ett dugg bekymmer eftersom att det är nära att gå) kostade resan 285kr eller nåt sånt... :)

Jag och sambon var på The Reef i Fredrikshamn över valborg. Jättefint och mysigt, men kände att det här hade vart mycket roligare med en 7-8-åring!

Färgan (StenaLine) går från Göteborg och tog 2.5 timme tror jag, sen är det gångavstånd från terminalen. Åker man utan bil (vilket inte är ett dugg bekymmer eftersom att det är nära att gå) kostade resan 285kr eller nåt sånt... :)

Jag instämmer! Vi var visserligen bara där och badade men det var otroligt roligt med barnen och de pratar om att åka tillbaka och bo där. Så det kan jag absolut rekommendera!
Men annars är ju scandic hotellen överlag väldigt barnvänliga, kolla om ni hittar något med pool så kanske det blir ännu roligare! :D

Vi bor mer eller mindre alltid på Scandic. Det är rätt trist när det inte är sommarsäsong för då finns deras mascot inte där och det är rätt lite folk och knappt andra barn heller. Sist bodde vi på en vardag och då hade de inte ens våfflor till frukosten, något våra barn hade sett fram emot.

Men annars är vi jättenöjda och våra barn älskar att bo på hotell fast det är väldigt enkelt :-)

Letar mig in på förälder för att säga att jag älskade det stället som barn!
Jag var där med familjen varje påsklov, säkert 6-7 år i rad, lika roligt varje gång. Fantastiskt badland, familjevänlig restaurang och en mysig stad. Nu är det i och för sig ganska många år sedan jag var där, men om det håller hyfsat samma standard så kan jag verkligen rekommendera det.. Jag hade absolut kallat det "lyxhotell" när jag var barn :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka