Mini-renovering av badrum...

Xzite

Trådstartare
Jag fick för mig att fixa lite ny färg i mitt badrum och få ordning på det så Projekt Sänggavel får vänta en stund.

Att göra...

Lägga igen hål efter gammal duschstång som något rikspucko monterat, ett hål i väggen och ett i en kakelplatta :mad:
Måla väggar & tak
Borra två nya hål och montera ny duschstång
Byta bottenventil i badkaret

Kommer säkert på något mer senare, brukar bli så ;)

Jag har knappt börjat men har redan skadat handen, så en skopa tur skulle inte sitta fel :D

Bilder kommer senare...

Senast ändrad:
Sv: Mini-renovering av badrum...

Detta ska bli roligt att följa! Du får lägga in bilder under renoveringens gång!

Lycka till!

Xzite skrev:
Borra två nya hål och montera ny duschstång

Varför köper du inte bara en sån med fjäder i som man trycker ihop, sätter där den ska vara och sen släpper så den sitter på plats? Så slipper du borra och ha dig. :)

Detta ska bli roligt att följa! Du får lägga in bilder under renoveringens gång!

Lycka till!

Bilder kommer i nästa inlägg :)

Tack... det kan behövas :D

Varför köper du inte bara en sån med fjäder i som man trycker ihop, sätter där den ska vara och sen släpper så den sitter på plats? Så slipper du borra och ha dig. :)

Med duschstång menade jag naturligtvis den där hållaren för duschmunstycket sitter, inte den stång som håller duschdraperiet ;)

Lite bilder lovade jag...

Badkaret i hallen, en ny fluga?

Badkarets vanliga plats...

Hål i kakelplatta =/

Mindre krater i väggen =/

Ett badrumsskåp...

Naturligtvis måste man shoppa lite =)

Jag skyller på en vass Leatherman =P

Badrumsskåpet plockade jag ner...

Fortsättning följer i nästa inlägg...

Ett par bilder till...

Rensad vägg...

Första lagret våtrumsspackel i kratern...

Andra lagret våtrumsspackel i kratern...

Nu är det lite drygt ett dygns väntan på att nästa lager spackel ska torka... :(

Med duschstång menade jag naturligtvis den där hållaren för duschmunstycket sitter, inte den stång som håller duschdraperiet ;)

Ahaaaa... jag tyckte väl det verkade onödigt komplicerat, men då fattar jag, och borrandet kommer du nog inte ifrån då, nej. ;)

Nåja, ser fram emot fler bilder! :bump:

Jag gör nog inte det nej :)

Två bilder till...

Ibland spricker det... när man har lite för tjockt lager med spackel :angel:

Tredje lagret våtrumsspackel i kratern...

Denna eviga väntan på att spacklet ska torka... *rullar tummarna*

Jag fick tips om att lägga vävbitar i spacklet och sedan när det torkat lägga ett tunt lager spackel på det. Lite spackel i hålet tryck dit en vävbit i hela hålet och täck med lite spackel, när det torkat så kan du lägga tunna lager med spackel på. Är hålet djupt eller om det är en spricka kan man upprepa vävspackel jobbet några gånger.

Väven tog ur såna där vävremsor som man sätter över vägg skivskarvar.

Det har alltid funkad superbra för mig när jag använt det.

Om du kikar på shoppingbilden mellan slipklossarna och spackelburken så ligger det en rulle skarvremsor av glasfiberväv ;)

Ditt förslag är inte dåligt, men spricker gör det ändå när man spacklar för tjocka lager... i det här fallet är det max 3mm/skikt som gäller.

Men jag ska använda väven när jag närmar mig yttersta lagren, skadar ju inte med lite extra förstärkning :)

*lånar egen knapp*

Då jag varit sjuk en sväng och det i vanlig ordning kommit andra saker i vägen så har det inte gått så fort med projektet som det brukar kunna göra.

Men man kan ju passa på när man inte kan sova så just nu står badrummet på torkning då jag nyss tvättat väggar och tak med målartvätt.

Med lite tur så kan man börja måla om ett par timmar :)

Har tagit lite fler bilder men inte laddat upp dom ännu så det får nog vänta tills jag börjar närma mig målet.

Dags för en liten uppdatering...

Badrummet blev målat innan jag drog till Arvika den 26e och naturligtvis lyckades jag bättra på min trasiga hals på festivalen så nu har man legat däckad 1½ till :(

Men det kommer... sakta men säkert :)

Bilder får ni dock vänta på :p

Nej riktigt så roligt har jag inte haft, det dök upp lite andra saker :(

Tack tack... :)

Naturligtvis så när man börjar granska jobbet så hittar man fler ställen där färgen behöver bättras på... *svär lite*

Sen verkar man bli tvungen att dra nya silikonfogar ovanför kaklet också så jag får nog shoppa lite mer.

Liknande trådar

Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 888
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023