Mineralfoder

E

Egonson

Pelleterat vs "grusformat".
Min häst äter 100 g miner röd per dag.
Hon är inte jätteförtjust i det, så jag tänkte byta till pelleterad miner röd.
Var på Granngården igår och jämförde innehållet, och kom fram till att det var mindre mineralinnehåll i pelletsen än i "gruset".
Hur mycket pelleterat behöver man ge för att komma i jämnhöjd med 100 g av "grus" mineralerna? :confused:
 
ta å kontrollera hur mycket kalcium du ger och gånga det med hur mycket det finns i de pelleterade, det bör stå på burken/påsen hur mycket 100 g pelletar innehåller..
alla mineralerna är lika höga i jämförelse med varandra i granulatet och pelletarna..
 
Du ska ge 120 gram när du ger Miner Röd i pelletsform istället för 100 vid grusmineralerna.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 508
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ger ni det? Varför? Min häst äter inte så himla mycket grovfoder, MAX 2 kg TS/100 kg men även vid mycket mindre mängd TS räcker...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag har precis börjat plugga på och lära mig räkna på mineraler, har börjat med makromineraler. Jag vet att vi inte ska diskutera...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: MonteRose
·
Hästvård Min -10 har sen några veckor tillbaka inte varit helt 100 i magen,det började med en avmaskning+första frosten+foderbyte (från hö -->...
Svar
13
· Visningar
4 341
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp