Mineralfoder motsvarande Forageplus?

Centaur

Trådstartare
Finns det något mineralfoder med motsvarande innehåll?

Each 100 grams contains:
13 grams of micronised linseed meal,
12 grams magnesium (magnesium oxide)
10 grams lysine
5 grams salt
5 grams phosphorous (mono-sodium.phosphate)
3 grams methionine
1200mg zinc (bioplex)
400 mg copper (bioplex)
2mg iodine (calcium iodate)
1mg selenium (yeast)
30 mg biotin
100 mg vitamin B1 thiamine
100 mg vitamin B6 pyridoxine
20 mg folic acid

Tillskottet i sig har ett helt okej pris men frakten är helt sjukt dyr! 350 kr! :nailbiting:

Finns det verkligen inga vettiga tillskott här i Sverige??
 
Följer... Har tidigare beställt från FP och beställt för ett halvår i taget, det blir lite billigare men fortfarande dyyyyyrt...
 
Hade köpt direkt om det fanns i sverige...
Jag kör med ett hovtillskott.
innehåll per 25g (= daglig dos)
Biotin 40mg
Metionin 3000mg
Lysin 1000mg
Koppar 75mg
Zink (oxid) 700mg
Vit B1 50mg
Sen lägger jag till selen/e-vit, salt och P + Mg om det behövs, det närmsta jag kunnat hitta i sverige.
 
Vilket hovtillskott är det?

Slutade med att jag beställde från Polen den här gången, även där blev frakten dyr.... Men lite billigare än FP totalt.

Magnesium är ju enkelt att få tag på, zink och koppar i tillräckligt hög dos är svårt. I vinter har jag gett en Balancer från Dodson&Horrel och den har bra värden men de kan inte få så mycket som behövs av den under sommaren pga att de blir för tjocka. Men ett bra alternativ om hästen ändå behöver proteintillskott! Suregrow heter den.
 
Vilket hovtillskott är det?

Slutade med att jag beställde från Polen den här gången, även där blev frakten dyr.... Men lite billigare än FP totalt.

Magnesium är ju enkelt att få tag på, zink och koppar i tillräckligt hög dos är svårt. I vinter har jag gett en Balancer från Dodson&Horrel och den har bra värden men de kan inte få så mycket som behövs av den under sommaren pga att de blir för tjocka. Men ett bra alternativ om hästen ändå behöver proteintillskott! Suregrow heter den.
Tror det är Hoof First HORSE FIRST innehållsförteckning.
 
Det stämmer att det är Hoof First ;)
Centaur hur gör du när du beställer från Polen - gör du ett eget "recept"? El har de bra färdiga blandningar?
Man kanske skulle kunna göra ett egenkomponerat tillskott därifrån med samma innehåll som FP?
 
Beror på hur foderstaten ser ut i övrigt, jag köpte deras färdiga sommarmix med magnesium eftersom den passade bra. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp