maria_b

Trådstartare
Spelar det någon roll vilken typ av mineraler man köper till häst med känslig mage? Hon har haft magsår och får ont i magen av en hel del nu mera. Har plockat bort frukt, pelleterat foder, havre och betfor. Hon får enbart hösilage, vetekli och linfrö och det funkar hon äntligen bra på. Men i samband med att jag plockade bort olika fodersorter så plockade jag även bort mineralerna (pelleterade). Nu har magen varit lugn i tre månader så jag tänkte börja ge det igen. Men bör jag istället köpa i "sandform"? Spelar det nån roll tro?

Mvh Maria

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 354
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
4 273
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Nu ger jag snart upp med min stärkelse känslige häst :banghead: Han är en nordis travare som reagerar på stärkelse och han får...
Svar
19
· Visningar
2 720
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka