Mineraler till föl

Ewelina

Trådstartare
Hej! Jag har (snart) ett 6 månaders föl och det är första gången jag har ett, därför har jag inte riktigt koll på foder. Ska givetvis kolla med uppfödaren men ville höra vad ni har för erfarenheter.

Tidigare har vi gett alla våra hästar Kraffts Miner blå (ev. något extra beroende på häst). Nu går de på Ensilage med dåligt energivärde (ingen analys) och undrar om det funkar bra att ha Kraffts Miner grön som är anpassat för b.la. föl?

Detta är vad Krafft Miner grön innehåller:

Kalcium 80 g
Fosfor 40 g
Magnesium 60 g
Koksalt 125 g
Koppar (tillsatt) 1 200 mg
Selen (tillsatt) 15 mg

Om man ger detta, är det något ni kommer att tänka på som bör tillsättas?

Tack på förhand! :)
 
Sv: Mineraler till föl

Finns numera en sorts mineraler som är anpassat till föl och unga hästar.. heter Krafft miner ung.:)
 

Liknande trådar

Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 784
Senast: Ladybug
·
Foder & Strö Har fått analysen på vårat Hö och ska försöka få ihop en foderstat , men jag får inte ihop någon :( Då jag provar lägga in olika , så...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: Hjartagna
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 197
Senast: isafore
·
Foder & Strö Jag har precis börjat plugga på och lära mig räkna på mineraler, har börjat med makromineraler. Jag vet att vi inte ska diskutera...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp