Mineraler och tillskott

Jezzie

Trådstartare
Vad ger ni era hästar för mineraler och fodertillskott? tycker att det snackas mycket om vad som är bra och dåligt vilka mineraler tycker ni är bäst? Funkar fodertillskotten?

Sv: Mineraler och tillskott

Ger inget färdigt mineralfoder till min, det behövs inte till vårt hö.
Däremot ger jag fosforbalans, det är ju mineral också.
Utöver det ger jag Basic E (för selen) , Emin B (hjälper till vid fällningen) och Biotin (gör hennes hovar finare).
Ja, jag upplever att tillskotten fungerar.

Biotin fungerar faktiskt på min häst, kanske är hon en på miljonen men det jag säger är sant (det ska ju "egentligen inte fungera", iom att Biotinbrist är nästan obefintligt).

I höstas fick hon Miner Vit för då hade vi annat hö.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama