Mineraler och tillskott

Jezzie

Trådstartare
Vad ger ni era hästar för mineraler och fodertillskott? tycker att det snackas mycket om vad som är bra och dåligt vilka mineraler tycker ni är bäst? Funkar fodertillskotten?
 
Sv: Mineraler och tillskott

Ger inget färdigt mineralfoder till min, det behövs inte till vårt hö.
Däremot ger jag fosforbalans, det är ju mineral också.
Utöver det ger jag Basic E (för selen) , Emin B (hjälper till vid fällningen) och Biotin (gör hennes hovar finare).
Ja, jag upplever att tillskotten fungerar.

Biotin fungerar faktiskt på min häst, kanske är hon en på miljonen men det jag säger är sant (det ska ju "egentligen inte fungera", iom att Biotinbrist är nästan obefintligt).

I höstas fick hon Miner Vit för då hade vi annat hö.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 285
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
761
  • Artikel
Hästnyheter Vitaminer och mineraler är involverade i många processer i hästens kropp. Foderkonsulten Henriette Sande förklarar varför det är klokt...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp