Mineralbalja.

G

Grevinnan

Är det någon som använder det, jag har sett dom på granngården......
 
Japp. Köpte en förra sommaren men getterna bara trampade på den. Inte tusan var det någon som åt av den. :D
 
hästar känner inte själva att de har brist och/eller överskott av en vitamin eller mineral (endast saltbrist känner de). därför kan det vara vanskligt att ge hästen fri tillgång till balja. jag anser att mineraler och vitaminer ska ges i kontrollerade former. dels för att kontrollera intaget och dels för att hålla koll på att de får i sig rätt mängd i förhållande till andra mineraler och vitaminer
 
Nej, för jag har ett antal hästar som saboterar den på nolltid så fort den sätts ut. Därför ger jag nån dl. blöt betfor/dag/häst med mineraler och vitlök....även på betet....
 
Gav det förra sommaren men den är oekonomisk at använda så i år blir det vanliga mineralstenar.
De förstörs otroligt fort, löses upp extremt mkt av regn och hästarna kan lätt skarpa upp en munfull och äta det som godis :-)
 
Vanliga mineralstenar???
Vad är det???
Har jag aldrig sett........
*nyfiken*
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
870
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 236
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 670
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp