Mina nya husdjur!

Blandrastik

Trådstartare
Coola va!?

pic.php
[/URL][/IMG]

Hittade baggen "Bosse" i min säng, kusinen Bertil i badrummet. Lillminstingen "Kravel" och alla hans syskon verkar bo i köket och ha en förkärlek till äggskal och knäckebröd. Fast de är ganska små i maten.

Anticimex var här idag och upplyste mig att de är fläskängrar. De gillar att bo i döda djur, tex fåglar som dött på vinden. Eller varför inte förra årets getingbo.

Det är bara att spreja.

Sv: Mina nya husdjur!

Jätte coola,,,,,,,,,,,,,,,NOT..snarare skit läskiga....jag hade tagit mitt pick och pack och flyttat tills dom var utrotade,,,:crazy:

Bläää:eek:
Men, snälla. döp om den, min häst heter Bosse.
Kanske den kan heta Erling????

Btw, kan man se dem med blotta ögat? Hur stora är de irl?
/Annika, som insett att hon behöver brillor

fördelen med att ha råttor hemma är att man kan släppa ut dem så blir man av med alla andra husdjur... mygg, flugor, spindlar, skalbaggar, tår... allt blir till både underhållning och proteintilskott för mina små svansdjur:angel::D;)

Dom där små krypen har jag bott tillsammans med av och till så länge jag bott på landet (över 20 år.) Dom kommer och går och jag har slutat brytt mig om alla konstiga innevånare som hälsar på ibland.:D

Låter du dina råttor vara ute?
Våran gamla norska takråtta får bara vara ute under sträng kontroll.
Men skulle vilja ha honom till hjälp då STORA äckliga spindlar kryper omkring i huset:devil:

Jag bryr mig heller inte så mycket. Men förra året fick vi nog då vi hade 5 huggormar i källaren....

Det finns inget som kallas norsk takråtta. Det är med största sannorlikhet bara en tamråtta som kallats nånting helt annat i djuraffären för att locka köpare ;)

//Zäbra, som har 9 tamråttor och en gambiansk jättepåsråtta (som existerar ja ;)) och låter alla springa löst :p

Senast ändrad:

jag pekar lite på Zebrans inlägg här ovan, och så svarar jag... JA, de är lösa ute i lägenheten:) Det gäller att uppfostra dem och få dem rumsrena så funkar det kanon (de är inte lösa dygnet runt, men flera timmar per dag...)

De är rätt najs. Men de är faktiskt hyfsat ofarliga.

Sådana har vi massor av! Dessutom kommer större helsvarta varianter senare under sommaren. Våra håller sig dock på golvet. Inte så trevliga, men som sagt helt ofarliga. Vi ska flytta snart och slipper förhoppningsvis dessa husdjur i nya huset. :banana:

Gjorde eller gör ni något för att bli av med dem?

Jag har städat och städat... blir galen, hittade en i käckepaketet häromdag, där går liksom gränsen.

Bläää:eek:
Men, snälla. döp om den, min häst heter Bosse.
Kanske den kan heta Erling????

Btw, kan man se dem med blotta ögat? Hur stora är de irl?
/Annika, som insett att hon behöver brillor

Varför inte Erling!

Japp, de är ca 1cm långa ofarliga och skitäckliga.

Jag bryr mig inte längre, dom försvinner efter ett par veckor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka