Anmäl tråden vetja!
Ska jag anmäla en tråd istället för att fråga trådskaparen (dig) vad du vill med den? Det dödar ju allt diskussionsunderlag. Kan du inte istället berätta vad du vill diskutera och hur?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anmäl tråden vetja!
Exakt! Håller med till fullo!!
Men om du läser igen, så var det inget med handduk jag sa att Alexandra hade fel ang! Utan att det inte smittar med kondom.
Det är en handfull unga människor som endast haft sex med kondom.Hur många är "en del" och hur vet du/de att de blev smittade trots kondom vid smittotillfället?
"De flesta som får herpes i underlivet har inga eller så lindriga symtom att de inte märker av infektionen."
https://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Herpes-i-underlivet/
De kan alltså ha blivit smittad av någon som inte själv känt av symtomen.
Nej. Det jag sa var "ja" på frågan om man är överdrivet hypokondrisk om man är väldigt rädd för sjukdomar (ej specificerade) trots kondom.
Du vände dig emot det. Sen diskuterades att risken alltid finns och enda sättet vara helt 100% säker är att helt avstå från sex. Med kondom är risken otroligt liten.
Du höll inte med om det, blandade in en handduk som sen var överspelad redan i förra tråden, men fortsatte hävda att det var en uttalad risk med kondom.
Nu startar du en tråd med källor som säger att det finns en liten risk med kondom men att kondom erbjuder ett gott skydd. Dvs vad majoriteten sa i förra tråden.
Så vad vill du i den här tråden diskutera, som inte redan majoriteten talade om, upprepat, i den förra men du då inte accepterade?
Anledningen till att jag frågade var den jag skrev: att man inte kan veta säkert vid vilket tillfälle man blev smittad. Jag hade själv två sannolika kandidater när jag blev smittad. Långt senare medgav den ene av dem att han "haft några blåsor" som återkom då och då. Så han är den troligaste kandidaten även om jag inte kan veta säkert.Det är en handfull unga människor som endast haft sex med kondom.
Visst kan de ha blivit smittade av någon som inte visste det själv, har jag sagt något annat?
Då tycker jag att du ska lita på den källanhttp://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Konssjukdomar-och-hiv/Herpes/
Citat ur länken: "Kondom är det bästa skyddet mot herpes"
Jag tycker källan känns trovärdig.
Fö håller jag med @Monstermom, ingen tar min handduk! Inte pga herpes då utan för att jag vill ha en torr handduk när jag har duschat.
Då tycker jag att du ska lita på den källan
Ah, my bad. Jag hoppar bara in i den tråden någon gång per år, jag förutsatte att denna tråd var en egen tråd som inte korsrefererar till annan tråd och som förutsätter att alla läst den också..Det avhandlades i nätdejtingtråden igår, en del raderades förstår jag av moderators inlägg.
Mjo, men jag svarade nu på din kommentar som refererade till annan tråd, som kommentar till att vad jag skrev (antar jag?) redan var avhandlat. Käre nån så sticksigt det var här.Fast det förutsätter den nog inte riktigt, @prallan förklarar ju i första meningen varifrån ämnet kommer och varför hon startar en tråd till.
Hur vet han att han inte fått den annanstans? (tänker jag, har han inte haft sex annars på 1 år eller) Eller talade hon om att hon hade herpes?Vill inte lägga mig i grälet här egentligen, men munherpes (HSV-1) kan även ge blåsor även i underlivet, även om det inte är ett rent könsherpes (HSV-2). Oskyddat oralsex är i min erfarenhet och bok en basic sak de flesta människor ägnar sig åt. Viruset fördelar sig i kroppen och lägger sig latent i nervknutar, så kallade ganglier. Nu framgår detta säkert av länkarna som redan finns, men jag förstår inte diskussionens hätskhet här, kondom reducerar smittorisk (eller graviditet), handduksteorin finns men har väl inga fantastiska smitto-odds, men däremot läppcerat och - en dålig hygien har avsevärda smittorisker.
(en god vän till mig hade förra sommaren oskyddat sex med en kvinna, först nu har han fått symptom som tyder på herpesvirus. Det kan ta tid innan man märker av ett herpesvirus, innan dess sprider man smittan.)
Men det är ju du som är sticksig. Jag försökte bara förklara. Du skrev att du förutsatte att den här tråden inte korsrefererade till en annan. Vilket låter konstigt att förutsätta med tanke på att trådens första mening är För att inte kontaminera nätdejttråden, väljer jag att göra en tråd där jag redovisar mina källor ang Herpes Genitalis.Mjo, men jag svarade nu på din kommentar som refererade till annan tråd, som kommentar till att vad jag skrev (antar jag?) redan var avhandlat. Käre nån så sticksigt det var här.
Ämnet är infekterat.Mjo, men jag svarade nu på din kommentar som refererade till annan tråd, som kommentar till att vad jag skrev (antar jag?) redan var avhandlat. Käre nån så sticksigt det var här.
Nej, han har inte haft sex efter denna kvinna. Och innan henne gick det lång tid också.Hur vet han att han inte fått den annanstans? (tänker jag, har han inte haft sex annars på 1 år eller) Eller talade hon om att hon hade herpes?
Ämnet är infekterat.