Mina 2 nya djur.....

R

rattalskare

Är en kanin och en kanin!

Som ni kanske vet så köpte jag ju en kaninhane (kastrerad)på en kaninutställning i Tierp...
Men tyvärr så accepterades inte han av marsvinen så det blev till att köpa en ny bur 100*50*50 Åkte sedan och köpte en kompis åt honom Dvärgväduren Busan 10v.

Ja min fråga är nu när de släpptes ihop på mandagen hade min kaninhane varit kastrerad cirka 2veckor... och de parade sig på en gång och nu hände detta i veckan också kommer hon bli med barn nu??? det vill jag ju inte för hon är så ung.... kan man göra något åt det????

Hur lång tid kommer det att ta innan de kan bo i samma bur??

Svara helst på frågan om hon kan bli med barn först då jag verkliogen vill veta det min mosterskaninhona sattes ihop med en kastrerad kaninhane och hon fick ungar tyvärr så gick det så illa att när de kom till veterinären dog både hon och un garna :cry:

Sv: Mina 2 nya djur.....

Det var ingen fullgången parning för en så ung hona kan inte bli dräktig, absolut tidigast 12 veckor kan de bli dräktiga och då har din hane varit kastrerad i 1 mån så då är det ingen fara.

Okej tack så jättejätte mycket!

Är det fördröjning på kastrations-effekten menar du? Det hade jag inte en aning om?= :confused:

Lejonflickan skrev:
Är det fördröjning på kastrations-effekten menar du? Det hade jag inte en aning om?= :confused:

Ehh? nej eller ja eller jag vet faktiskt inte men frågan är om de någonsin kommer kunna leva ihop??????????

Det beror på vad du menar med att kunna bo ihop, för det kommer ju att kunna vara i samma bur utan att hon blir dräktig men han kanske kommer att fortsätta att para sig med henne, eftersom om han var könsmogen när han blev kastrerad så kanske han tror att han fortfarande är "hingst".

Jag vet att det är lite fördröjning med kastrartions-effekten men jag tror den är typ en vecka.

Lycka till!

Min kompis hane parade på riktigt 2 vuxna honor 4 veckor efter kastrationen men de blev inte dräktiga och sedan gjorde han aldrig om det mer.

Okej? Så du menar att han måste fullborda en parning innan han slutar?

Liknande trådar

Övr. Djur Hoppas att det finns några kanin-kunniga personer här som kan hjälpa mig. Har en 5-årig dvärgvädurs-hona som jag hade tillsammans med...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Lunketuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama