min webkamera idag:

L

_Liljan

Det står "Kameran är inte ansluten" och sedan en bild på att jag ska sätta in webbkameran i USB grejjen. Men den är ju i USB-saken!!! VAd är fel?
 
Prova att slita ut kabeln och stoppa i den igen.

Om inte det funkar så går du in på enhetshanteraren och tar bort kameran för att sedan göra en ny sökning så att den installerar om drivrutinerna...
 
Även när du tagit bort den i enhetshanteraren? Skumt... :(

Prova att peta in den i någon annan usb-port i datorn. Fånig grej, men ibland så funkar det då. :crazy:
 
Högerklicka på den här datorn och välj egenskaper. Sedan går du på flicken Maskinvara och klickar på knappen Enhetshanteraren.

Du får ett fönster med alla enheter i datorn och antagligen har du ett utropstecken framför webkameran. Högerklicka på den och välj avinstallera. Sedan går du på Åtgärder-menyn och väljer "Sök efter maskinvaruförändringar"
 
Men nu funkar den INTE igen!!!
=(
Varje gång jag stänger av dator funkar den inte :mad: :mad: :mad: :mad:
 
Hur stänger du av datorn? Standby, hibernering eller "ordentligt"? Vissa usb-enheter vill enbart vara med och leka om man stänger av datorn ordentligt mellan gångerna... :crazy:
 
Hur stänger man av en dator ordentligt då? JAg trodde det bara fanns ett sätt
 
Det beror helt på hur det är inställt. Men om du går på startmenyn och stänger av så blir det riktigt gjort. Om du stänger av på knappen på datorn eller tangentbord är det oftast kopplat till standby på nyare datorer.
 
Men varför skullle ajg stänga av bara på knappen :smirk:
Stänger alltid av ordentligt.


Det är cp med den allfall.. ska gå tillbax me en imorron för båda 2 USB portarna funkar, men inte med Webcammen
 
*rycker på axlarna* Jag gillar min knapp i alla fall. Då tar det bara 5 sekunder att starta datorn. :)

Ja, gå tillbaka med den. Nu kan du ju i alla fall säga att du har gjort allt för att få den att funka :(
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
943
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
285
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 930
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp