Min vackra Yoga

MissFideli

Trådstartare
Äntligen har hon börjat använda det nya trädet. Det tog närmare 4 veckor, envisa katt!!

Tog denna bild, visst är hon väl vacker min tanta?

bild380.jpg

Sv: Min vackra Yoga

snuttiplutti! Så rolig teckning har hon.

Tycker det är en av de finaste katterna jag sett, Helt seriöst då faksikt! Den rasen. Kanske blir en i framtiden.

Tack! Eller ja, det kanske inte är jag som ska tacka :D

Men självklart blir jag glad över att läsa sånt, lite mallig över att få äga en sån kisse. Tyvärr går hon inte att ställa ut pga humöret, men hon får gå hemma och vara vacker istället. Duger lika bra för mig.
Hon har en enorm utstrålning, har aldrig sett på maken. Pondusen och självförtroendet bara lyser.

Det var teckningen som fick mig att falla, hon är inte symetrisk någonstans i fläckningen. Ko-katt kallas hon på ett kattforum :) pga det. Det är en härlig ras, står man ut med allt hår så finns det inget negativt med den. Så underbart söta att se på, man längtar hem för att få krama om dom hela tiden.

Det är en härlig ras, står man ut med allt hår så finns det inget negativt med den.

Så de fäller mer än andra raser?

De ser onekligen jättemysiga ut. Jag drömmer mig iväg lite till när jag kan skaffa katt och funderar lite på vilken ras jag vill ha. Jag har varit inne på en abessinier, men efter att ha sett dina britter har jag nästan blivit lite sugen på att skaffa en sådan.:)

Ja, det kan man väl säga. Dom har en väldigt mjuk och ullig päls, ullen byts tydligen ut ofta. Fördelen kan man väl säga är att den ofta lägger sig ovanpå, så det är rätt lätt att ta bort det värsta. Den kryper liksom inte igenom tyget.
Men jag som har en mörkblå uniform på jobbet måste använda mig av klädroller konstant. Dessutom lär man sig saker, t.ex att alltid tvätta kläder ut och in för att slippa den värsta behåringen på utsidan osv. Så det beror väl på hur känslig man är. Som sambo med 2 britter så kan det komma gånger då jag funderar på en nakenkatt istället, men det räcker ofta med att krama om nån av dom eller ibland bara titta på den stora, rultiga kissen som ligger och sover bredvid en så är man körd i alla fall :D
En gång britt, alltid britt tror jag :p

Synd att du bor så långt bort, annars hade du fått komma förbi och känna på dom lite.

Iofs så är jag inte jättekänslig mot katthår på kläderna, men det klart, totallackerad vill man väl inte vara.;) Värre tycker jag det är med katthår ex. i munnen och i maten, men det är nog lite svårt att göra något åt den saken, för klädrullen kan man ju inte köra där.:p

Synd att du bor så långt bort, annars hade du fått komma förbi och känna på dom lite.

Ja, det är lite synd, för det hade varit kul!:)

Dessutom lär man sig saker, t.ex att alltid tvätta kläder ut och in för att slippa den värsta behåringen på utsidan osv.
Den varianten har jag inte provat, men torktumlare var definitivt ett krav i nya huset. Det fastnar en halv katt i filtret varje gång! Speciell när man tumlat sängkläder... :angel:

Hur är dom när du får besök? När okända människor kommer hem till oss går Siri fram och vill helst ha gos av allihopa medan Mis sitter under soffan och trycker tills de gått igen. Ev kan hon komma fram och studera inkräktarna på håll om de inte verkar allt för farliga. Det är så synd, för alla tycker att Mis verkar vara en sån tråkig katt... :cry: Men det är hon inte! :love:

Kul förresten att Yoga använder trädet! Själv hittade jag min sötnos uppe på badrumsskåpet imorse! :D

Ja, äntligen har Yoga gett upp sin envishet.

Yoga är oftast framåt, går och hälsar. Dock får man varna för henne lite, hon kan hojta till om man klappar henne för mycket. Abbie är lite olika, det är sällan hon går fram men ibland går det att klappa henne. Hon kan krypa undan, men hon går inte och gömmer sig.

Jag visade den där bilden för min brittwannabe, naturligtvis började han genast posera.

Det spelar ingen roll hur många gånger jag talar om för honom att han är en mycket ståtlig bondkatt, han VILL vara britt i alla fall:confused::D

P1000085.jpg

Lägger för säkerhets skull in en annan bild tagen samma dag (igår), annars tror ingen på att han faktiskt gått ner från 8,5 till 5,8 de senaste åren:bump:

P1000114.jpg

Vad är det för träd du har? Vi har ett träd som går från golv till tak och det tog säkert ett halv år innan katten ens ville ligga på den :smirk:

Nu däremot är den väl använd. Både den lilla och stora är på den och klöser och leker (matte och husse ser ut så här :D )

Så här ser det ut i sin helhet. Det är vitt och golv-tak. Jag är supernöjd, ville ha ett vitt till alla mina vita möbler.

bild373.jpg

Jättefin misse! Gillar hennes härliga mönster i pälsen.

Oj, det var en rejäl viktminskning. Yoga skulle väl kunna gå ner nått kilo, men hon är inte överdrivet tjock, så det får gå.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare