Kamomilla

Trådstartare
Att lägga upp en gissningstråd :banana:

När kommer vovvan att valpa?
Hur många blir det?
Vilken fördelning?

Bilder tagna idag.

Nykammad efter badet:

P1010090.jpg

Badad, torkad och i väntan på att bli kammad:

P1010088.jpg

Nybadad och invirad i handduk för att torka (och gooosa :love:)

P1010085.jpg

Sv: Min tur!

Uppdaterar att fröken Havanais har fått 4 valpar hittills nu på morgonskvisten. 2 av varje är det som blivit födda.

De kom några dagar innan dygn 63 och allt har gått enligt "skolboken" = hur bra som helst :bump:

Uppdatering och förhoppningsvis bilder på de små kommer förmodligen från Kamomila senare i em/framåt kvällen :laugh:

Här kommer lite bilder på de små som föddes mellan 05.50 och 08.23

P1010096.jpg

P1010101.jpg

P1010102.jpg

Den största vägde 235g och den minste 150g

Tre flickor och två pojkar.

Grattis till valparna! :banana:
I början av nästa vecka är det Leias tur. Tycker att hon är tjockare än förra gången då hon fick 6 stycken men förmodligen bär hon dem bara längre ner denna gång. Hur som helst så ska det bli skoj :)

Vilka fantastisk fina färger du fick på dem! Jag tar gärna den beiga med vita tecken och mörk mask... Eller en av de mörka... :love:

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 445
Hundhälsa För två år sedan rasade tillvaron hemma. Min man bröt nacken i en olycka och jag blev svårt sjuk i samma veva. En av hästarna dog och en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
15 365
Senast: Takire
·
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
4 055
Senast: spinxx
·
Hundavel & Ras Min svägerska har precis fått ta bort sin gamla hund. Innan avlivningen var hon och hennes sambo bestämda med att det inte skulle bli...
Svar
7
· Visningar
1 585
Senast: Domino_s
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka