Novelette

Trådstartare
Måste bara få berätta om vilken tur jag hade!

Jo, jag tog in min söta lilla åring för att hon skulle vaccineras och upptäckte att hennes hovar flisats upp nåt förskräckligt trots att hovslagaren varit där inte så länge sedan.

Som vanligt när veterinärer är inblandade får man vänta så jag ställde in hästen i en box med halm och sällskap bredvid och åkte iväg med kompisarna för att ta en pizza...

När vi sen kommer tillbaka så stor det en Audi combi parkerad på parkeringsplatsen med hästskor och hovslagarverktyg i bakluckan!!
Så jag knallar runt på gården och hittar så en man som jag känner för hans dotter har ridit för mig när hon var lite yngre. Så jag frågar om han kan kika på min lille och han säger ja! När han får syn på hennes hovar skakar han bara på huvudet och säger att det där har inte blivit verkat på ett tag(?!?!?!)...öhm, jo...typ en vecka sen...så han tar fram sina verktyg och går igenom hovarna...filar rätt mycket och det blir så där vackert runt o fint...och nu...tre veckor efter det...är det fortfarande sådär vackert runt o fint...inga flisor alls o min lille har haft problem med trasiga hovar ända sedan de började verkas!!...jag är så lycklig!...o han har gått med på att ta min häst när jag behöver trots att han inte har tid för han jobbar på travet... :love: :love: :love: ...kontakter är verkligen bra att ha!! :devil:

O just ja, ska tilläggas att min lille plutt hade jätteproblem att gå på grusvägen förut...numera...nemas problemas :bump:

Sv: Min tur!

vad roligt :D Jag har mindre tur med hovslagaren till min pålle. Han skor väldigt slarvigt och ofta med lite för "långa skor", dom slutar för långt upp mot ballarna.... funderar på att byta...

*host*...jag har märkt det tyvärr...
Det är nästan så man skulle vilja utbilda sig till hovslagare, veterinär...så slipper man anlita andra :D man vet att man gör på bästa sättet...hihi...förhoppningsvis..

för att vara den ultimata hästägaren måste man vara veterinär, hästmassör, equiterapeut, hovslagare, sadelmakare och hästtandläkare har jag märkt ;) tar väl bara typ hundra år att utbilda sig till ;)

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 020
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 294
Senast: Lobelia
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 677
Senast: Fille
·
H
Fälttävlan Jag vet att jag inte var ensam bukefalist i Trossnäs.... jag vet nämligen vem underbarn är nu :D men hon har inte skrivit något om sin... 2
Svar
25
· Visningar
2 777
Senast: Hunter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka