Min tokiga häst....

C

Cybbe

(Har ingen aning om tråden ligger rätt.)

Vill bara berätta om min tokiga häst som verkligen får mig att asgarva :) .
Först kan jag börja med att berätta om honom: han är 7 år hopp/fälttävlans häst (iaf håller på att bli :smirk:), han är ca 1,78, och världens snällaste :love: .

När jag ska ut och rida honom så borstar och kratsar jag sen klär jag på mig alla skor osv. Sen sätter jag på honom alla benskydd, men ibland sätter jag på honom skydden innan jag klär på mig, och när han tycker att jag är för långsam så börjar han ta av sig framskydden (har aldrig hunnit börja med bak än ;) ). Det är inte heller några lätta skydd att ta av sig men han lyckas, och när jag har lindor på honom så brukar ha ta av sig dem också (antagligen så är de inte så sköna). Än så länge har inget gått sönder men jag kan inte bli sur på honom för han ser sååååå komisk ut när han tar av sig skydden.

I våras köpte jag ett JÄTTE snyggt tävlings/transporttäcke till honom. Så en dag när jag hade badat honom innan en tävling så fick han för sig att han inte skulle ha på sig täcket längre, jag höll då på att lasta transporten, sen när jag kom tillbaka hade han inte längre täcket på sig utan det låg på golvet, men det bästa var att han stog på det :rofl: . Igår så fick han ha på sig samma täcke igen men nu med maggjord. Men då skulle han inte heller ha på sig den. Som tur var kom jag på honom innan det hann hamna på golvet. Däremot Så fick täcket ett stort fint hål i det.

Min "lilla" pålle kan ibland tycka att livet är lite för lätt, så därför brukar han göra saker lite mer farligare. Bla så har vi byggt en bank i hans och hans bästis hage. Min sak fick för sig en dag att han skulle hoppa den. Ja normala hästar hoppar kanske en gång men min hoppade kanske fem gånger i rad (tyvärr såg jag inte detta men min mamma gjorde det och hon hade mkt roligt), sen gjorde han extrem svängar efteråt så han höll på att gå omkull. :rofl:
När vi har åkt iväg på träning och tävling så brukar min pappa ta kort och från verenda träning/tävling så har vi minst ett kort då min häst blundar när vi hoppar. Som sagt så tycker han att livet är lite för lätt ibland. ;) . Många tror att det är en slump men från verenda träning??

Ja jag hoppas att ni har fått le lite åt min häst nu. Var bara tvungen att berätta om min tokiga lilla häst. :rofl:

Sv: Min tokiga häst....

Nä va häftigt det där med att han blundar... Kanske tycker att det är lite läskigt men inte vill erkänna det... :D Det var bergis därför som han hopptränade i hagen den där dagen, för att bli modigare :rofl:

Jodå, jag vet precis hur det är att ha en bushäst. Min gamla varmblodsmärr som är 20 år är ett riktigt busfrö. Hon anfaller mig i stallet, muckar gräl i hagen bara för att få igång mig, jagar mig och jag henne, nyper mig i byxorna när jag kvällsmockar och stjäl mössan från mig och springer före med den så inte jag ska kunna ta den. När jag slutar jaga henne kommer hon och sätter på mig mössan igen. Spelar livsfarlig när hon ska få regntäcket på sig och vänder baken till och kickar mig i ändan lite försiktigt när jag inte ser upp så jag ska börja busa med henne. Det är den ärligaste, goaste och roligaste kompis jag kan önska mig. Det blir minst ett gott skratt om dan åt hennes tokerier. :D

Tyvärr har jag inga kort när han klär av sig han har entendens att bara göra det när jag inte är där! :smirk:

Glömde nämna en sak till om honom, hans svans. Den lever sitt egna lilla liv. Andra gången jag var och tittade på honom var en av mina kompisar där och vi stog bara och glodde på hans svans hela tiden... ( f.ö vi är inte normala hon och jag)

Här kommer iaf lite bilder på min lilla rymdyxa.
http://photobucket.com/albums/b274/Cybbe98/?action=view&current=_MG_1627.jpg
Som sagt hans svans!!!!! (titta inte på vad jag gör var tvungen att hålla i mig för livet han har en tedens att bli lite för ivrig när det är terräng hoppning.

http://photobucket.com/albums/b274/Cybbe98/?action=view&current=_MG_1545.jpg
Ja här hoppar vi bank 1:a gången tillsammans. och ja han blundar som sagt livet kan bli för enkelt ibland.

http://photobucket.com/albums/b274/Cybbe98/?action=view&current=_MG_1468.jpg
Ja han blundar och hoppar samtidigt f.ö titta inte på mig var skit nervör 1:a gången jag visade upp honom för hans förra ägare.

http://photobucket.com/albums/b274/Cybbe98/?action=view&current=_MG_0989.jpg
Här longerar vi och blundar samtidigt :smirk:
jaja han är inte riktigt normal..... :rofl:

Han är väldigt, väldigt söt ! :love:

Gulle som blundar, longeringsbilden var jättehärlig.

Vilken knäppis till häst ;) men väldigt charmig måste jag säga. Lycka till med hoppningen nu då. Och hoppas han inte blundar när det verkligen gäller så det händer något.

Så brukar min häst också hålla på när man ska sätta på täcket...
Man slänger på täcket på ena sidan, och vips så försvinner det av på andra sidan :confused:
Och hästen står där och ser heeelt oskyldig ut, bara det att ibland har den glömt att spotta ut täcket ur käften... :arg:

:d Låter som en riktig goding. Charmtroll med egen vilja kanske?Haha :bump:

heejj!
Gud va otroligt rolig& speciell häst!
han verj´kar en riktig charmknutte verkligen!
haha , jag måste berätta om pletten!
Han är en knabstrup på fem år ur mysig kille! hade han på ett ridläger
han är ganska mkt bäbis å förstår inte allt ?:P
ahaah .. en gång när ja skulle ut i hagen med han så vänta ja på att dom andra skulle gå , box dörren var aksnke 30 cm öppen.. å ja stod framför han ! pletten såg tillfället att smita igen om ett 30 cm hål ahah , och han bara gick rakt emot den och ja stod ju där , o klämdes rejält sen så sköt ja dörren upp , å kasta mig ut haha ..
pletten , förståd ingenting .. han såg ju att dörren avr öppen men inte mig , efter det kom en rumskamrat på ordet , IQ-pletten ..
de va väl lite grymt ! ahha sen klev han på min fot och när ja försökte knuffa bort han la han ännu mer tyngd på mig! hahaha !
men han är verkligen udnerbar häst och super charmig , och otroligt komisk!
han raggade oxå på en annan valack på uppvisningen!
å fällde ut hela apparaten..haha , han heter ju egentligen sir.plet men pappa kallar han för sir.prick , för att han e prickig
och för att det står för snopp på engelska ..
hel sjuk , men rättt komiskt !
nu har du fått veta lite om min roliga ridläger häst!
fats din va jäklans speciell!
hälsa charmtrollet !
/ Miriam :rofl: :)

Bilder på pletten<3

http://f.playahead.com/4e4aaebfdc284613aa613c4de157865e/share/50548dda739d482e842617d376c2a82f.jpg

OTROLIGT SÖT :D

http://f.playahead.com/4e4aaebfdc284613aa613c4de157865e/share/a48f77a07deb4089bbe2af4cde689e47.jpg

han e ju så sööötttt , älskar han extremt =)

http://f.playahead.com/4e4aaebfdc284613aa613c4de157865e/share/bd935087aa4f4f699cda63725e6e7767.jpg

Pletten <3

http://f.playahead.com/4e4aaebfdc284613aa613c4de157865e/share/0c57af79e7ef48869e1c11f7385b31f1.jpg

SÅ , va tycks? e han inte sööt?

Senast ändrad av en moderator:

Gud så rolig häst och så fin han var (är) !!!

Det roligaste var att när jag läste första inlägget så såg jag framför mig en stor skimmel!
Och så såg jag bilderna :bump: :)

Det krävs nog en skimmel för att vara sådan ;) :devil:

/Seabaz - personlig-skimmel-ägare-också :angel:

Haha jo han är en liten gullunge. Konstigt att skimmlar har en tendens att vara lite koko... :rofl:

Tyvärr så är han inte riktigt sig själv just nu för igår fick han världens reva på framsidan av kotleden. :( Vet. var tvungen att komma ut och sy. Så nu är han lite ledsen eftersom han inte får vara ute med sin bästis. Eller han är lite ledsen eftersom han knabbt får vara ute alls. Men han fick ett rosa bandage så han är lite glad, eller inte alls, eftersom han är så fin i det. ;)

Min tränare/hon som äger stallet tog en lite gräs promenad med honom idag och då hade hon sin 13 mån dotter med sig, och hon bara ÄLSKAR hästar så hon fick rida på rymdyxan medans han gick och betade. Så himmla cool unge hon verkligen skiner när hon får rida på hästarna. Man märker på hästarna att de gillar henne också för de är sååååå försiktiga med henne. Så roligt att se.

hehe cool häst! Himla fin också : :)
Min kille brukar ha för vana att lyfta upp grimskaftet (står alltid lös i gången) och ge mig det när han tycker att vi ska gå.
Han ser så söt ut med grimskaftet hängandes i munnen :love:
Min andra häst brukar sno kepsen av hovslagaren :angel:
och lägga överall tyngd på just det benet man håller i :crazy:
Dom fäller upp hinkringarna i boxarna själva också när dom ska få mat
Tor tar ur hinken och fäller ner den igen också om han itne får gå ut när han vill :D
Hehe när Moses stod hos förra äg så var det så mycket snö så han lyckades på nå vis knalla över staketet till hagen. Sen upptäckte han att han var på ena sidan och kompisarna på andra, och han kunde inte gå tillbaka över igen. Så han knalla hem och hämta matte, stannade vid vägen, kollade åt båda hållen, sen gick han över på rätt sida och knata hem till matte. hon stod och greja med nåt och får se ett stort hästhuve i fönstret :rofl: haha han e speciell

Var ute och tömkörde honom förra vintern, var på en äng med jättemycket snö så jag såg inte var skogsvägen gick in som vi skulle till. Så sa bara åt moses att gå in på skogsvägen när han kom dit och så fick han gå som han ville. Och rätt som det var så svängde han och gick in i skogen. Sen stanande han och kollade på mig precis som att "här var den nu går vi hem" :D :love: jag var helt paff

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar