Min stackars vovve..

K

Kiowa_

Kommer nog inte bli någon sömn i natt.. Ena voffsen kräks.. har kräks 4 ggr på knapt 4 timmar.. Och det är så konstiga kräkningar.. jätte slemmiga :confused: gick knapt å torka upp sista, jätte konstigt.. tycker så synd om honom :cry:
Vet inte vad det kan bero på.. han har inte fått nått han inte ätit förut :confused:

Ja, ja.. hoppas det går över snart..

Sv: Min stackars vovve..

Hundar kan få kräksjuka..du får hålla koll på allmäntillståndet,temp osv o rådgöra med vet om det blir värre...

Om hunden slemmar så hade jag åkt i ilfart till veterinären.
Det brukar ofta vara ett tecken på att något sitter fast i mage/tarm eller liknande då kroppen försöker stöta upp.

Hur har det gått?

I går va han lite lös i magen, men inga mer kräkningar. Får se hur han är i magen idag..
Men under natten när han kräktes så såg han lite ledsen ut. Men nosen var iaf kall och lite fuktig, alltså som den brukar..
Tyvärr så är det helt omöjligt å ta tempen på honom. inte ens vet. klarade det sist vi var där.. därav kontrollen av nosen ;)

Magsjuka ja.. Fast jag tycker att valpis borde blivit dålig oxå vid det här laget isf..

Men, men.. förhoppningsvis hade han bara fått i sig nått olämpligt, han brukar kräkas upp det då.. men inte kräkas så många ggr..

Omöjligt att ta tempen? Det förstår jag inte. Om han hugger - tja då får det bli munkorg. Du kan inte lita på nosen. Börja träna att tempa honom , klappa under svansen, håll fast om baken etc men tempad ska han kunna bli

Då kan du komma hit å visa hur man gör ;)
Han skulle aldrig bita någon. Däremot så sätter han sig så fort man tar i svansen.. pluss att du kan lycka till med att hitta hålet pga all päls.. Det är en väldigt välpälsad finsk lapphund jag talar om..
självklart går det om man är flera, en håller upp honomoch några leter after hålet.. dock så verkade inte vet. tycka att det va riktigt så nödvändigt sist..
Dessutom känner jag honom så bra att jag ser om han verkar ha feber. Vilket han till 99% inte verkade ha i lördags natt.

Men om du lägger ner honom på sidan och tar tempen då? Då har han ju ingen chans att sätta sig..

Men om du lägger ner honom på sidan och tar tempen då? Då har han ju ingen chans att sätta sig..

Han ligger inte still.. och det är inte lätt att få honom å göra det när man är själv..
Självklart vet jag att det är bra att kunna. Dummare än så är jag inte. Men han gillar inte när man är där bak å kollar och grejar.. Vart nog efter kastreringen. Han hade rätt ont då.. vet. hade lyckats skriva fel dos på medicinen, så han fick inte hälften av vad han skulle ha.. :crazy:
Blir det aktuellt och man måste kolla tempen så går det väl självklart på ett eller annat sätt. Men iom att han va pigg i övrigt i lördags natt så tyckte jag inte att det behövdes..
Och nu verkar han helt klart va sitt gamla vanliga jag.. ;)

Nu är han igång igen.. :( så jävla mysko det här.. funderar på om det kan va maten han inte tål.. Någon som varit med om att deras hund spytt som en tok av mat? :crazy:
Han har ju lixom varit bra sen i söndags.. :confused:
Bytte mat för någon vecka sedan då den andra hunden åt så dåligt av den förra, Den här hunden äter inte mkt i vanliga fall då han är rättså liten, och ofta så får de lite mat hemma hos mina föräldrar på dagarna.. där det bara finns den gamla maten.. försöker komma på hur mkt han ätit av den nya maten de senaste dagarna.. men det är inte lätt då han som sagt aldrig äter en viss mängd utan äter när han är hungrig..
Bah!! ska se om det går över snart, annars får jag ringa vet i morrn bitti..
Hatar sånt här. Djur ska va friska :(
Hur ska jag orka provrida en häst imorrn bitti utan sömn.. usch, inte våran vecka..

Måste va allergi..
"Reaktionen kan visa sig som kräkningar, diarré, salivering, rinnande ögon, rodnad i huden, klåda, svullnader på huden, svullna läppar och ögonlock."
Ska aldrig mer köpa denna maten.. om de bara kan gå över för den här gången nu oxå..

Ja, jag är tokig.. sitter å pratar med mig själv mitt i natten.. :angel:

Omöjligt att ta tempen? Det förstår jag inte. Om han hugger - tja då får det bli munkorg. Du kan inte lita på nosen. Börja träna att tempa honom , klappa under svansen, håll fast om baken etc men tempad ska han kunna bli
Då har du inte träffat en som verkligen inte vill ta tempen, vi va fyra st som försökte me min, de slutade me att vet fick ge honom lugnande. jag har tränat och övat hemma, men de går inte. Han är annars lydig. Men han är stor så de är omöjligt att göra de själv.

Jag tror också på allergi, men de kan ju va annat. Troligtvis så va foderbytet mer än va magen klarade av. läs innehållsförteckningen och jämför. min gamla hund som nu är borta, tålde inte gluten, ägg,mjölk, potatis så de är bara att testa sig fram. Det måste ju såklart inte va allergi, kan ju bara va så att magen blev så irriterad av foderbyte. lycka till

Jo, jag är rättså säker på det nu.. för i dag är han precis som vanligt igen..
Nja, alltså han har ingen känslig mage så jag tror inte att det blev för mkt.. utan det måste va nått han inte tål..
Har läst innehållsförteckningen men det står ju inte exakt vad allt är.. men, men.. i dag har han fått sin gamla mat igen.. får åka å köpa mer senare. Eftersom den är slut nu..
Hoppas att det inte blir så här igen bara.. Avskyr när mina djur mår dåligt..

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 420
Senast: Satis
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 027
Senast: sandrafors
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 285
Senast: skuggi
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 256
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka