Min "Rotta"

J

Jeeves

:love: Fick återigen mina förhoppningar på rasen rottweiler bekräftade. Vi var hos vetten i går och satt i väntrummet när det droppade in ett par vovvar till. Vovve till vänster; pip, pip, pip, flåsa, flåsa, flåsa, ligger, sitter, snusar. Vovve till höger; urvacker husky ( tror vi att det var i a f ), snusa, hit och dit, inte stilla många sekunder.

MIN vovve i mitten; sitter majestätiskt, spanar in vovvar åt höger och vänster med en överlägsen, lugn blick. Slänger då och då ett öga åt matte och vill bli lite kliad och bekräftad. Inget hässjande, inget pipande:love:
Mina besök med schäfrarna genom åren har bestått av; pip, pip, pip, hässja, hässja, vänta utanför p g a dåligt uppförande, munkorg p g a morr åt hö o vänster, skrämma livet av stackars besökande katter och småvovvar. Kort sagt - man fick skämmas.

Rottweilers rules:banana:

Sv: Min "Rotta"

Engelskfröken i mig rättar genast; rottweilers rule, utan s.

Ja den där rasen, och din lilla vovva är ju, som du vet, heelt underbar och den mest coola man kan tänka sig!

Annat än vår dåre :angel::D
Fast han är duktig på uppförande, helt klart. Hos veterinären, i väntrummet, vid hundmöten etc. Kan ju löjla sig ibland, men duktig på sitt uppförande, för det mesta :D

De två hade blivit en bra kombination ;)

och min dvärgschnauzer 1 år representerar motparten :eek: gnäll, pip, väs, nosa, slicka på golvet, ska vi leka, var är vetten, får jag godis... :bump::bump::bump: (älskar att gå till vetrinären)

Min lille golden är en pärla hos veterinären han oxå. Sitter o spanar snällt o nyfiket på de andra djuren.. Inget morr eller ryck i kopplet. Aldrig munkorg.

Inne på rummet för undersökning hoppar han upp på bordet o lägger sej för att vila....

När vi väl kommit in till vetrinären är han en pärla. Kolugn. Hon kan göra vad hon vill med han utan ett pip. Det är väntrummet som är SÅ kul... Många djur, dofter och nya människor. Vad kan vara roligare?

Jasså var hos vet med min 10 mån schäfer, ingel flås inget pip.. Bara en funderande hund....
Vad gör vi här matte:)

:rofl::rofl:

Va kul att höra! Sånt gör en så stolt.

Min ena hund tvärnitar redan i dörren till veterinärstationen.
Stackars liten, hon tror att det är op + inläggning som är på gång som förut.

Men väl inne är dom lugna och käcka båda två.

Känner igen det där med tvärniten i dörren:D Min gamle schäferhane, stor som ett hus, han fick ett sånt där tecknad figur uttryck i ansiktet; ögon stora som pingpongbollar, klorna fälldes ut och blev jäättelånga och på något mysko vis vecklade han ut alla fyra benen och fäste dem i dörrkarmen!

Neeej matte, inte dit, INTE dit:eek::eek::eek:

Jag brukade komma in på mottagningen full av gråa schäferhår, högröd i fejset och med svetten lackande:o

Känner igen det där med tvärniten i dörren:D Min gamle schäferhane, stor som ett hus, han fick ett sånt där tecknad figur uttryck i ansiktet; ögon stora som pingpongbollar, klorna fälldes ut och blev jäättelånga och på något mysko vis vecklade han ut alla fyra benen och fäste dem i dörrkarmen

Den bilden kan jag se framför mig.

:rofl: :rofl: :rofl:

Det där lät nästan som ett frieri från din vovve till min:D

Om vi ska lägga korten på bordet först helt och hållet så har hon ett par andra egenskaper också, he he: Sten e gott! De e KUL att gräva! ALLT är ätbart! Å varför ska man hoppa in i bilen när matte kan lyfta in en? Hon har också en blick som kan döda när hon inte tillåts följa med till kontoret.

Men hon är lugn när det gäller, är intelligent å har snygga lår:D

Vi hade schäfer.

Definitivt "pip pip pip gnyl vråååål ynk"...
Snäll och behövde aldrig munkorg, men han berättade sitt livs historia hos veterinären varje gång kändes det som. :D

Veterinären sa till och med det utanför undersökningsrummet; "det är en schäfer härinne va...?"

Jag har då motsatt upplevelse av schäfer. Kommer till veterinär platslägger hunden och kan lägga kopplet över ryggen. Hon ligger där lugn, tyst och väntar tills nått annat händer. Skulle aldrig pipa, flåsa, gnälla eller ägna andra hundar(djur) en tanke. Har oxå träffat på hundar som "märks" i väntrummet men jag kan med stolthet ta in schäfern dit.

Får ofta kommentar vilken fin schäfer det är och hur snäll hon är, vilket bara är jättekul!

Skulle önska att vår rottis hade vett att ta det lugnt hos veterinären... Så länge det bara är folk och andra djur i väntrummet då sitter hon och tittar och viftar på svansen. Men så fort dörren in till själva mottagningen öppnas då flyger hon upp och ställer sig och studsar och piper "snälla säg att det är min tur nu". Är det inte hennes tur lägger hon sig ner med en tung suck och ser ut som den sjukaste hunden i världen :o
I och för sig är det skönt att hon älskar veterinärer, men det märks så väl när 38 kg hund börjar studsa...

Jo men det är ju för att du har PLI på din hund förstår du väl:angel:

Jag talar om mina ouppfostrade bestar till schäfrar:D

aha, oki...men jag har en pappis på nu 6 månader å han är väl då som en schäfer men vi hopas på bättring där.
Uppfostran pågår!=)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka