Min ponny svullen vänsterfram, ej halt lite varm

Elinorereijer

Trådstartare
Min ponny på 16 år som jag haft i 2veckor är lite svullen å varm i vänsterfram, visar ej något tecken på det vid ridning, och är ej lika tjock i benet efter ett ridpass men fortfarande lite tjock, vad kan det bero på? Vad ska jag göra?

Sv: Min ponny svullen vänsterfram, ej halt lite varm

Precis så var vår nya ponny i några veckor. Vi red bara rakt fram och lugnt och lindade tre nätter med vallört och gladpack (padd o stallbandage utanpå) och det är nu borta.

Sv: Min ponny svullen vänsterfram, ej halt lite varm

Precis så har min också varit i ett framben, inte ett dugg halt men lite varm. Efter några veckor blev det bättre och svullnaden gick ner så då kände jag mig lugn. Sen kom hon in en helg för några veckor sen och benet var lika tjockt som från början igen och varmt, då ringde jag veterinär som kom och ultraljudade senorna eftersom jag var orolig över dom men han trodde att hon förmodligen slagit på sig ordentligt bara eftersom han inte kunde hitta något. Benet är fortfarande lite svullet så nu tänkte jag boka tid på klinik och kolla upp det ordentligt ändå, hon är mest svullen strax ovan kotan bak, precis som en rejäl fodergalla och sen lite svullen i resten av skenbenet.

Har någon nån idé om vad det kan vara?

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: tara
·
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 793
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit