Min nyupptäckta dröm

Madick

Trådstartare
Just nu lever jag min dröm känns det som. Börjar nytt roligt jobb om ett par veckor och har nu haft 7 veckors ledighet.

I morse cyklade jag med dottern till skolbussen för första gången, hon var glad och var omringad av sina nya kompisar. Jag cyklar hem och sitter i soffan på altanen, dricker kaffe och läser tidningen och om en stund ska jag gå in och pyssla lite i hemmet. Helt underbart. Även pm jag längtar efter nya jobbet skulle jag lätt kunna vara hemmafru. Det hade jag aldrig trott om mig själv, men det är så härligt! Hämta barn på em, laga god mat som får ta lång tid och en familj som faktiskt uppskattar maten som serveras.

Tänk om jag var en lottköpare och vann 25000 kr/mån i 25 år. Det skulle jag kunna leva på som vi har det idag och kunna sätta undan så det räcker till pension. Men nu köper jag ju inte lotter så det får väl förbli en dröm...
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Hehe. Jag ska ha barn nästa vecka och har en lång tid av mammaledighet framför mig och fasar för det. Min dröm är ett intressant jobb med bra tider, bra lön och på ok pendlingsavstånd. :-) Men jag tar gärna lottovinsten ändå!
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Hehe. Jag ska ha barn nästa vecka och har en lång tid av mammaledighet framför mig och fasar för det. Min dröm är ett intressant jobb med bra tider, bra lön och på ok pendlingsavstånd. :-) Men jag tar gärna lottovinsten ändå!

Fast med bebis brukar det inte direkt vara så att man gåt sysslolös
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Fast med bebis brukar det inte direkt vara så att man gåt sysslolös ��

Jag tyckte om att vara hemma med bebis! :love:

Man kunde sova när bebis sov, kunde ligga på golvet och leka med bebis, kunde sitta och gosa i soffan med bebis, framför tvn. Kunde gå ut och gå med bebis och hund och kunde helt enkelt till och med ha tid över till städa, diska och plocka undan. Det var när de kom från bebisåldern som det blev mer att göra, för min del! :)

Jag blir lätt uttråkad. Värst är det när jag har haft massor att göra och sedan inte har något att göra, då kryper det i kroppen och knoppen. Att gå hemma en tid är skööönt, men inte hela tiden, har jag märkt. Jag behöver plugga och jobba!
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Fast med bebis brukar det inte direkt vara så att man gåt sysslolös ��

Jag går ner mig i ett halvapatiskt tillstånd när jag går hemma och inte har något som "tvingar" ut mig eller tider att passa. Att bara sköta bebis och hushållssysslor får min hjärna att ruttna. :-)
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Fast som föräldraledig med liten bebis kan det vara ganska skönt att tillåta sig att leva i apatiskt tillstånd. Du kommer inte ha några tider att passa, men du har ett barn som kommer styra ditt dygn en tid framöver med sina önskningar om mat och sömn. Och det är på sätt och vis tvingande.
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Fast som föräldraledig med liten bebis kan det vara ganska skönt att tillåta sig att leva i apatiskt tillstånd. Du kommer inte ha några tider att passa, men du har ett barn som kommer styra ditt dygn en tid framöver med sina önskningar om mat och sömn. Och det är på sätt och vis tvingande.

Nej det slutade med katastrof för mig, social fobi och terapi för att komma ut igen. Tog ett år, hade planerat vara mammaledig ett halvt men mådde då så dåligt att det inte var möjligt. Så för MIG vet jag att det inte är bra. Har en bättre plan och stöd av läkare denna gång.
Jag måste ut, bland folk och ha saker att göra för att inte bli apatisk och håglös, tappar all initiativkraft och allt känns tungt.
Samma om jag är sjukskriven, arbetslös, långsemester elr på mammaledighet. Distansstudier funkar inte heller. Jag skulle vantrivas som hemmafru. Vi har olika drömmar helt enkelt. :-)
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Hade jag tillräckligt med pengar hade jag aldrig jobbat. Jag förstår precis hur du känner och tänker. :)
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Min dröm är att kunna jobba. Om jag var frisk så hade jag fortsatt jobba även om jag hade vunnit hur mycket pengar som helst. Det är väl okej att vara hemma några månader men när år läggs till år... Nej, att gå hemma är inget för mig. Jag behöver känna att jag spelar roll. Att min insats behövs. Att min hjärna får stimulans och att jag får träffa många olika typer av människor. Att min kropp får arbeta, ja, jag älskade mitt jobb.

Att vara hemma med barn är däremot jättekul! Det älskade jag. Då händer det hela tiden något och jag älskade att få se världen genom barnens ögon :love:
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Fast man behöver inte ett jobb för att få allt det där du beskriver. Det kan man få på andra sätt också.
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Nej. Det kan man inte. Inte om man är så sjuk som jag är. Jag vet det tyvärr efter att ha varit sjuk i 12 år.
 
Senast ändrad:
Sv: Min nyupptäckta dröm

Nej. Det kan man inte. Inte om man är så sjuk som jag är. Jag tror faktiskt att jag vet det efter att ha varit sjuk i 12 år.

Fast det har ju med sjukdomen att göra och inte om man är hemmafru eller arbetande att göra.

Hade du varit frisk hade du mest troligt kunna trivas som hemmafru också.
Det är ju ett jobb det med.

Att gå hemma och vara sjuk är ju inte att vara hemmafru.
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Jag hade inte heller jobbat om jag hade tillräckligt med pengar. Dock skulle jag vilja ha mer pengar än 25000 i månaden för att kunna göra massa kul saker om jag skulle vara hemma :D
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Fast det har ju med sjukdomen att göra och inte om man är hemmafru eller arbetande att göra.

Hade du varit frisk hade du mest troligt kunna trivas som hemmafru också.
Det är ju ett jobb det med.

Att gå hemma och vara sjuk är ju inte att vara hemmafru.

Jag skrev ju "inte om man är så sjuk som jag."

Men nej jag hade inte trivts som hemmafru om jag inte hade egna barn under skolåldern att ta hand om. Jag har varit arbetslös tillräckligt mycket för att veta att jag behöver betydligt mycket mer än vad hemmalivet kan erbjuda även om jag hade hur mycket pengar som helst. Jag skulle ändå inte kunna tänka mig att vara hemmafru. För mig räcker det liksom inte att städa, diska, laga mat och baka även om jag tyckte att det var kul att laga mat och baka när jag kunde det och även om det lämnade en trevlig tillfredsställelse när hela huset blänkte när jag kunde det så skulle det inte vara nog för min del. Visst hade jag kunnat gå med i någon förening och aktivera mig där men nu är jag ingen föreningsmänniska heller så det hade inte heller fungerat. Nej, jag behöver ett arbete där jag går hemifrån på morgonen. Det är min dröm. Vi har väl alla olika drömmar. Det är väl inte så konstigt? Jag jobbade helt enkelt inte för pengarna utanför att mitt arbete var så otroligt roligt. Hade det inte varit det så hade jag bytt jobb för jag hade uselt betalt.
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Jag älskar mitt jobb men är helt övertygad om att jag hade trivts toppenbra som hemmavarande också. Tänk att ha tid att gå alla intressanta kurser, att kunna rida på dagtid och kunna läsa alla böcker man längtat efter!
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Jag älskar mitt jobb men är helt övertygad om att jag hade trivts toppenbra som hemmavarande också. Tänk att ha tid att gå alla intressanta kurser, att kunna rida på dagtid och kunna läsa alla böcker man längtat efter!
Jag säger detsamma, men får alltid höra att människor behöver en rutin för att må bra.

Jaha?
På måndagar spelar vi tennis, på tisdagar går vi på spa, på onsdagar rider vi för tränare, på torsdag åker vi kanske till Paris över helgen. ;) :p
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Jag tror också man klarar sig ;). Min mamma som alltid jobbat har varit "lyxfru" utomlands i 2 år, hon trodde hon skulle bli rastlös men det är lite som du säger. Vandringar, språkkurser, träning, luncher, utflykter, ridning och frisören. Haha. Jag skulle lätt kunna leva så, om jag var ekonomiskt oberoende.
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

När jag hade sambo älskade jag att vara hemma och sjukskriven, jag lagade goda middagar, bakade, städade och tvättade varje torsdag mm

Nu är jag fortfarande sjukskriven och går hemma dag ut och dag in men är utan sambo. Jag har ingen att "tillfredsställa" på samma sätt numera och tycker att det är urtråkigt att städa, tvätta, baka och laga mat.

Får skaffa mig en karl som jag kan passa upp på så allt blir roligt igen :)
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Fast hade jag varit hemmafru hade jag absolut inte ägnat dagarna åt att städa och laga mat. Det finns ju så mycket annat skoj jag hade velat göra! Skapa bland annat! Jag förstår att det blir lite trögt att gå hemma om man inte har intressen utanför dörren så att säga.

När jag var FL var jag ute och träffade kompisar m.m 3-4 ggr i veckan. Barnvagnsbio osv.
 
Sv: Min nyupptäckta dröm

Jag har intressen utanför dörren ;)

Tävlar flitigt i en sport där jag träffar massor av intressanta och givande personer, skapar lite alster genom scrapbooking och sedan har jag även hund som behöver rastas och blir själv rastad i ett stall med jämna mellanrum men mitt hem förfaller ändå pga att jag är omotiverad att städa, tvätta och laga mat åt mig och sonen.

Det är inte roligt längre när jag gör sånt i mitt eget hem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp