Favina
Trådstartare
Han var helt konstig på morgonen igår. Han låg och skakade, hade ingen feber men tandköttet var helt vitt. Våran veterinär var inte i närheten utan jag fick åka till Fredrikstad Dyrehospital (djursjukhus )
Där inne fick han göra blodprov och ta urinprov, allt var ok. Sedan så röntgade vi honom, buk och bröstkorg. Då kunde man se att det samlats vätska mellan lungan och revbenen, så han hade svårt att andas, jag tror att det var något sådant.
Sedan fick han dropp, smärtstillande och morfin för att han skulle slappna av.
Jag åkte hem för han skulle stanna där över natten. När vet kom på kvällen så var han dålig, han kom vid åtta och han blev sämre och sämre, sedan själv dog han.
Veterinären vet inte vad som är fel på han och han gjorde en obduktion igår kväll.
Skall in nu idag vid 10 och få reda på svaret. Han blev bara 6 månader
HÄr är Napoleon när jag fick honom.
Kram Favina
Där inne fick han göra blodprov och ta urinprov, allt var ok. Sedan så röntgade vi honom, buk och bröstkorg. Då kunde man se att det samlats vätska mellan lungan och revbenen, så han hade svårt att andas, jag tror att det var något sådant.
Sedan fick han dropp, smärtstillande och morfin för att han skulle slappna av.
Jag åkte hem för han skulle stanna där över natten. När vet kom på kvällen så var han dålig, han kom vid åtta och han blev sämre och sämre, sedan själv dog han.
Veterinären vet inte vad som är fel på han och han gjorde en obduktion igår kväll.
Skall in nu idag vid 10 och få reda på svaret. Han blev bara 6 månader
HÄr är Napoleon när jag fick honom.
Kram Favina