Min lilla vovve dog igår kväll......

Favina

Trådstartare
Han var helt konstig på morgonen igår. Han låg och skakade, hade ingen feber men tandköttet var helt vitt. Våran veterinär var inte i närheten utan jag fick åka till Fredrikstad Dyrehospital (djursjukhus ;) )

Där inne fick han göra blodprov och ta urinprov, allt var ok. Sedan så röntgade vi honom, buk och bröstkorg. Då kunde man se att det samlats vätska mellan lungan och revbenen, så han hade svårt att andas, jag tror att det var något sådant.

Sedan fick han dropp, smärtstillande och morfin för att han skulle slappna av.

Jag åkte hem för han skulle stanna där över natten. När vet kom på kvällen så var han dålig, han kom vid åtta och han blev sämre och sämre, sedan själv dog han. :cry: :cry: :cry:

Veterinären vet inte vad som är fel på han och han gjorde en obduktion igår kväll.

Skall in nu idag vid 10 och få reda på svaret. Han blev bara 6 månader :cry:

HÄr är Napoleon när jag fick honom.
299649023kOCalo_ph.jpg

299648183oPVfpT_ph.jpg

Kram Favina :bump:

Sv: Min lilla vovve dog igår kväll......

Hade en vxen hund för ett antal år sedan, med samma symptom som din lille valp.. Hon hade fått i sig råttgift :eek: Vet inte hur eftersom vi aldrig använt det själva.. Hon överlevde tack och lov.
Tycker synd om dig som tappat din söta valp..

Åhh usch :cry:

*tröstkramar*

Ja, han sa oxå nått om råttgift, men under lördagen var han med mig och min andra hund i stallet och jag var där i en timme, grejade och dom var ute och lekte, sedan var dom ensamma hela dagen, jag började jobba kl.11 och cyklade hem vid 14.45 och sedan kom hem vid 16.45. Under hela lördags kvällen var han helt okej och han lekte och stojade, MEN han ramlade ur sängen i natt. Den är inte hög, en resårmadrass m ben på, en sån som nästan alla har nuförtiden ca 40 cm hög. Hörde bara ett dunk och att han tassade vidare till sin sängplats.

Men jag skall ut till vet idag och hoppas dom hittat svaret.

Kram Favina :bump:

Fy så hemskt! Och så oväntat... Bara 6 månader.... *tröstkram*

Men åh så hemskt. Stackars liten.
Skickar massor med tröstkramar.

Nu är jag tillbaka från veterinären och stallet.

Fick utskrivet en journal av allt som hände igår.

Vid 20.00 så var slemhinnorna ännu vitare, röntgade hjärta men orörändrat ingen vätska, han förberede blodttransplation men han dog innan det hann göras.

Det var ett blodkärl som brustit och han förblödde invärtes i lungor, hjärtsäcken och delar av bröstkorgen.

Ringde min pappa som i sin tur ringde grannen som jobbar med veterinärer och sälger läkemedel till hästar. Hon sa att det är en åder i inre bröstkorgen och att det var medfött vid födseln, eftersom han är så ung. Vid hårdare ansträngning så brister detta. Hon sa att det var en stor blodåder, som hade brustit och så hade det blivit mera blod invärtes så han gick inte att rädda.

Problemet som jag grunnar på om och om igen är att varför hittade dom inte felet tidigare? Jag åkte in halv elva på morgonen, 20.00 dör han och veterinären antar en blödning av en smäll som han hade vid lungorna, som sedan var blod från den brustna ådern.

Frågan i sin tur är om han gick och rädda trots att det var medfött?

Ja, det är många frågor och jag antar att jag inte får reda på svaret, för jag kommer aldrig få tillbaka min lilla vän :cry:

lider verkligen med dej, förlusten av en hund är alltid stor.. vår gamling dog för snart 2 år sen i någon form av epilepsi, hon låg o krampade i 2 timmar innan vi kom till veterinären som fick ge henne kramplösande... o sen bestämde vi oss för att ta bort henne.. 12 på natten.. d va riktigt hemsk... en kompis till mej va ensam hemma med sina tre hundar o skulle gå ut me dom, o så hittade hon deras 8 veckor gamla valp död på dörrmattan.. hemskt för vem som helst men själv var hon bara 12 år eller nåt när det hände.. särskilt sorgligt när det händer unga hundar... :cry:

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 755
Senast: Viva
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 832
Senast: Hund!
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 815
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama