min lilla häst!!

E

Express_Pearl

kom ut te stallet igår å såg att hästen min fått sig en spark på benet!! jättesvullet, hon vägrade nästan att trava och var väldigt halt..man hörde nästan att hon gick ojämnt. tog tempen hon hade 38,2 och brukar aldrig ligga över 37,7. hon fick va inne inatt med liniment och så lindade jag benet lite löst. något mer man kan göra? ska ut sen så vet inte hur det såg ut efter natten men hon som tog ut dom sa att svullnaden gått ner iaf. ska hon röra på sig eller ska hon bara stå? ut å gå kanske? vad är bäst om hon är inne eller ute på natten? :cry:
Några mer tips? kramar

Sv: min lilla häst!!

Har du inte tagit ut vetrinär?! Gör det först,beroende på skada så måste han hållas stilla tills vetrinären varit ute.

hon fick stå inne onatt me.. men idag va de mycket bättre med henne!! :) ingen feber, halta inget, å mindre svullet...så nu ska bara svullnaden ner men har de inte blivit förbättrat förräns te helgen så ska ja ringa.. :D då får hon va utan promenix å sånt..men kan hon va ute i hagen på dan? eller e de bättre om hon e inne hela dan?

Om svullnaden är på väg ner behöver du inte ringa vetrinären.
Din häst ska röra på sig, så en skrittur är inte fel, och om det går kan hon vara ute i hagen dag och natt.
Är hästen svullen men inte halt kan du rida som vanligt.
hälsingar gulan fd.gulla

okej tack allihopa!! då tar ja mej antagligen en liten skrittur te möran igen då=)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 739
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 009
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 978
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka