Min katts första mus...(bilder)Känsliga varnas!

Varmblod90

Trådstartare
Igår tog Sassie sin första mus. Som kanske alla vet så vet dem inte hur man dödar dem första ggn så här lekte hon med och tyckte det var jätte roligt. Men dessvärre fick hon lite hjälp på traven. Hon jagade in musen i hundgården där Lady stod beredd att fånga den, som hon oxå gjorde. Jag for ju ut och tog den ifrån henne för att sen ge den till Sassie igen. Kanske var jag elak att jag gjorde det, men jag är så himla trött på alla möss. Dem har typ förstört allt som går att förstöra nere i stallet. Täcken, vojlockar, hjälmar. Ätit av havren mm.
Så vi skaffade Sassie för att hon ska bli våran musjägare nere i stallet.
Naturligtvis tog jag lite kort på hennes första mus...
19549281.jpg

19549282.jpg

19549283.jpg

19549284.jpg

19549285.jpg

19549286.jpg

Vad tro ni? Kan hon bli en bra musjägare??Det hoppas jag..tro nu inte att jag är en helt kall och känslolös person som gjorde såhär. Men hon måste ju lära sig heller hur??

Sv: Min katts första mus...(bilder)Känsliga varnas!

Haha jag bara älskar kattens blick på näst sista bilden! :rofl:

Duuuktig kisse !!!

Men fy så grymma de kan vara.
Min ena katt kan leka med sitt byte hur länge som helst - de små stackrarna. Ibland vill man ta dem ifrån henne, men halvdöa möss - vad gör man med dem ?

Vilken duktig katt :love:

Jag har aldrig tagit ifrån våra katter någonting dom fångat. Har dom lyckats fånga det så förtjänar dom att få äta upp den också. Även om det skulle vara en fågel.

GUD SÅ SÖÖÖÖT KISSE:love: Min kisse fångar mängder av möss :) Stora sorkar kommer hon med :P Då ska hon ha berömm:D

Senast ändrad av en moderator:

Men jösses vilken fin katt!!!! :love:

Själv har jag två stycken.
Den ena fångar ALLT, möss, råttor, fåglar och ekorrar. :crazy:
Den andra är jag liiite osäker på, det kan hända att han har fångat en fluga eller två. ;) Om han har tur. :)

oh va fin hon var hoppas vår nya bebis blir så fin, vad är hon för ras/er?

ser ut att bli en bra jägare:) verkar tycka det är kul med;)

lite off men du har ingen kattungebild på henne? hihi spännande om vår lilla blir lika fin ju.

Senast ändrad:

Ja de kan vara grymma! Men efter det mössen gjorde i stallet i vintras så kan dem gått få:devil: Är så trött på dem. Räckte att man flyttade på ett täcke som hängt där i en dag typ så kunde dem fara ut 4-5 möss och sen upptäcka att dem bitit stora hål inne i täcket. Grrr jag var så arg att jag hade lust att göra en fälla som man gjorde förr, med en spann vatten och låta dem dränka sig. Men det hade jag inget hjärta för att göra:p
Skönt att man har en katt som gör jobbet:D

Men nu har Sussie lärt sig att äta upp mössen. Min förra hovslagare var inte så där jätteimponerad av katter och tyckte nog att jag var lite tramsig med Sussie. (Inte utan anledning kanske :crazy:)

Men en dag när han stod och skodde kom Sussie släntrande med en mussvans stickande ut genom mungipan. Det såg ut som hon hade en fimp i munnen. Då tyckte till och med Rune att hon var cool!:cool:

Ja visst är hon vacker:love:

Din första katt påminner lite om våran gamla katt som vi tuvärr fick ta bort i september.
Han fångade oxå allt. Möss, fåglar(en gång kom han hem med en stor skata), ekorrar och harar.
Han har oxå fångat ngt djur som påminner om en mus fast den hade längre smalare nos. Har ingen aning om vad det var för ngt:crazy:

Bra att hon lärt sig hur man gör på det proffsiga sättet:angel::D
Hahaha ja det måste sett roligt ut:rofl:

Tack!:D Hon är 50 % Norsk Skogkatt. Den andra hälften vet jag inte.
Tuvärr har jag ingen bild på henne som kattunge. Vi hade ingen kamera då. Men jag har från när hon var ca 4 månader. Kan lägga in ngn bild från det;)
17128426.jpg

Hon var så liten att hon kunde ligga i en sån pappersmapp eller vad dem nu heter:crazy:
17128468.jpg

17128557.jpg

Och hon är fortfarande mkt liten:D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 917
Övr. Katt Vi tog hem en katt i våras som då va 9 månader, kastrerad hankatt. Hade bott i en lägenhet hela sitt liv på 3: dje våningen. Ägaren...
Svar
17
· Visningar
1 762
Senast: Roxer
·
Övr. Katt Vi har tre! Första katten övertalades vi till att ta emot. Vi bodde i lägenhet och en kollega hade blivit allergisk mot sin hårboll till...
Svar
11
· Visningar
1 440
Senast: Xeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama