Min katt överger mig

D

Dulle

Jag har två utekatter. En av dem är 7 år och en av dem är 8 månader. Innan jag skaffade min senaste katt var den äldre MYCKET social och ville vara nära mig hela tiden. Det som hänt nu när den nya katten kommit till oss har den äldre blivit helt förändrad.Han flyr in till grannen så ofta han bara kan. Och umgås med dom heller än med mig. Jag försöker närma mig honom och ge honom (hanar bägge två) mycket kel men han strävar emot och sticker iväg.
Den äldre visar med morrning mm att han ej accepterar den nya katten. Han morrar även ibland när jag lyfter upp honom.
Jag är helt förtvivlad då jag känner att jag håller på och förlorar katten helt. Han kommer in på kvällarna men antar att det är när grannen släppt ut honom från deras hus. Jag har förklarat detta problem för grannen men dom släpper ju in honom ändå plus att det är svårt när dörrar är öppna på sommaren.Några tips om vad man gör i denna situation ?
Bägge katterna är kastrerade.
Hemskt tacksam för svar.
Mimmi :cry:

Sv: Min katt överger mig

Tyvärr accepterar inte alla katter tillökning i form av andra katter, i synnerhet inte om de har varit ensamkatter i många år. Min gammelkatt som bor kvar hos mamma rymmer varje gång jag är och hälsa på och har med mig mina katter. Han kommer dock tillbaks när jag har åkt med katterna.

Antingen kommer katten över det och kommer hem så småningom, eller inte. Oavsett så tror jag inte det är så mycket du kan göra åt saken.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
431
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama