min katt blir bara tovigare.

M

moo_noi

Jag har en maincoon hona på 4 år men hon blir hela tiden tovig:confused:

HJÄLP hur får jag henne fin ren och inte tovig:confused:

PS,Hon e ute katt,DS:confused:

Sv: min katt blir bara tovigare.

Jag har en maincoon hona på 4 år men hon blir hela tiden tovig:confused:

HJÄLP hur får jag henne fin ren och inte tovig:confused:

PS,Hon e ute katt,DS:confused:

Min maincoon ägande kompis tvättar och fönar sin maincoon regelbundet för att undvika tovor. Den har super duper fin päls utan tillstymmelse till tovor.

Hur funkar det att ha sin maincoon ute? har dom inte väldigt stort revir? *villl också ha*

Sv: min katt blir bara tovigare.

Kamma katten regelbundet, särskilt efter att den har varit ute så du får bort skräp som sedan tovar in sej i pälsen. Jag använder mest en lus-kam för den tar allt fäll-hår som annars tovar sej. Har du aldrig badat din katt vet jag ju inte hur hon kommer att ta det...kan ju alltid försöka....men annars kan hon bli ganska ren om du pudrar talk på pälsen som du sedan kammar bort noga.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Senskada pga spark
  • Skadade hästar och konvalescenter