Min katt är sjuk!!

Sv: Min katt är sjuk!!

Både vi tvåbenta och missarna här hemma håller tummarna för att kissekatt snart blir bra! Skönt att du fått veta vad det är för fel i alla fall.

Han ligger på djurkliniken och får vätska nu. Vet. ringde precis och sa att blodproven visade förhöjda urinstoffvärden och undrade om han skulle behandla för det. Jag sa att han skulle göra ALLT för att få honom frisk...

Men nu vet vi iaf vad det (förmodligen) är, så hoppas bara att han blir bättre!!

Håller tummarna stenhårt!

*styrkekramar till dig och kissen*

//Alice

Ja har precis svarat dig i din tråd..

Han överlevde men det var på håret.. Ena natten låg jag med honom på armen hela tiden, vågade inte sova ifall han slutade andas. Jag trodde inte att skulle vakna denn morgonen. :(

Veterinären sa att prognosen var väldigt dålig, men jag sa att dom måtte göra ALLT. Han låg på kliniken i fyra dagar och fick vätska och antibiotika, sen var han hemma på kvällen. Behandlingen försenades av att dom först trodde det var akut njursvikt! Men jag forskade på nätet och läste vad som stod om meningo encephalitis och var övertygad om att det var det. Så fick han kortison för att häva svullnaden och inflammationen i hjärnan.

Han fick även homeopatmedel och akupunktur. Nästan en vecka var han jättesjuk. Så började det långsamt vända. Efter nån vecka kunde han gå litegran. Men han gick i cirkel hela tiden. Han blev även döv på ena örat och har nedsatt känsel och rörlighet i samma sidans bakben. Förutom det så är han helt återställd nu, men det tog låååång tid innan han kunde gå rakt.

Håller tummarna för din katt, föreslå för vet. att det kan vara hjärnhinneinflammation!

Lycka till, vet hur det är, man gör allt och lite till, när tillfälle ges, krama katten från mig, Trix och Elvis

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 287
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama