Min katt är borta..

Nixehen

Trådstartare
Min ögonsten, min älskade gammelfarbror Lucifer är ute på vift. Visst, han är ute på vift ibland trots att han är både 14år och kastrerad, men alltid brukar han komma hem inom ett par dagar!
Det hela började med att jag var tvungen att åka iväg ett par dagar, och eftersom han är mestadels utekatt såhär års så ställde jag som vanligt ut vatten och mat åt honom i pannrummet, samt hans korg så att han skulle kunna sova i värmen i allafall.
Det var i torsdags.
Idag har han fortfarande inte kommit hem igen och jag är SÅ orolig! Har kikat i dikena och han ligger inte där.. (Tack gode!) och ropat som en galning. Han brukar alltid svara om han är i närheten men har inte hört ett ljud ifrån honom nu.. :cry:

Det är en klok gammal herre som levde de första 9 åren av sitt liv som vildkatt, så jag litar på att att han har koll på farliga djur osv.. men man vet ju aldrig! Usch och fy och blä - Ge mig hopp!

/Nixehen - vars hjärta går i bitar om han är borta

Sv: Min katt är borta..

Men fy! Din stackare! :cry:

Då får vi hålla tummar och tår för att Lucifer bara bestämt sig för att vara borta lite längre än vanligt! Och att han helt plötsligt bara dyker up igen!

Vet hur det skär i hjärtat när ens katt springer bort. Håller tummarna här för att han kommer tillbaka snart!
Du har inga grannar i närheten? Tänkte att han kanske råkat bli inlåst någonstans.

Usch så hemskt! Jag vet hur det är när kissen inte kommer hem.
Du tror inte att han har råkat bli innestängd någon stans?

Hoppas verkligen han kommer tillrätta!
Tänker på dej...

Svarar alla på en gång!

Först tack för alla era stödjande órd - det värmer. Min älskade skrot.. :cry:

Jag har grannar i närheten, ska imorgon gå och fråga om de sett till honom och fortsätta ropa som en galning - han svarar ALLTID om han är i närheten..

Jag hoppas verkligen att han kommer hem, gör han inte det vet jag inte vad jag gör.. :cry:

För er som skrivit tidigare och kanske undrar - Lucifer har inte dykt upp. Jag börjar ställa in mig på att min älskade gammelgubbe har vandrat vidare till sällare jaktmarker..:cry:

Ingen granne som sett något? Har de kollat i sina förråd, garage, bodar och sådant?
Förstår din oro men det är inte helt ovanligt att katter dyker upp igen efter ett par veckor.

Jag har lagt ut lappar i alla brevlådor inom kilometrars avstånd och pratat med alla människor som jag sett. Han sågs den 13:e av en granne, men sedan dess har han inte synts till.
Har också åkt runt i trakterna och ropat på honom, om han hör mig så svarar han alltid - oavsett om han vill komma hem eller inte. Men svarar, det gör han! *suck*

Visst är det vanligt att de dyker upp igen. Men i det här fallet handlar det om en 14-årig, kastrerad hankatt som visserligen är väldigt revirtänkande och är ute och slåss en del, men som alltid - ALLTID kommer hem åtminstone varannan dag för att få gos och mat, samt sova vid min huvudkudde och sätta hundarna på plats. Nu har han varit borta i 14 dagar...

En annan sak som också får mig att ytterligare tro att han är borta är det faktum att en av grannkatterna - som åkt på spö åtskilliga gånger i sommar - nu har börjat gå in på vår tomt, det har inte hänt en enda gång sedan vi flyttade hit och den fick stryk första gången.
Att h*n vågar sig in här ger bara en känsla av att h*n vet att det numera är fritt fram. (Och inte bara in på tomten heller, utan ända in i köket när dörren stod öppen..)

Självklart HOPPAS jag att min Skrot kommer hem, han är min ögonsten. Men någonstans har förnuftet ändå börjat säga mig att han nog inte gör det..

Han har kommit hem!:bump::banana::bow::love:

Såg tråden precis och tänkte skriva ge inte upp. Vi hade en 19-årig hankatt, halvdöv var han nog också. Han var i alla fall borta ett tag mitt i vintern, han var nog inte ute lika länge som din men har brukade inte vara ute och om han var det satt han bara en stund i trädgården då han inte kände sej säker på att gå någon annanstans med tanke på hur han hörde. Men han kom tillbaka iaf tro det eller ej ;)

Delvis Kl*

Svarar alla:
Tack allihop! :D Han är hemma igen, utmattad, utsvulten och full med sår - så han har alldeles tydligt varit ute och slagits. :D
Nu får han allt stanna hemma några dagar och hålla sig i skinnet.

/Nixehen - Lycklig!

Duktig kisse som kommit hem !

Men fy vad de kan skrämmas. MIn kompis ena katt kom hem i fredags efter att ha varit på promenad i tre veckor.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 525
Senast: Fibusen
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 404
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka