P
PyretBellaGinnielou
Enda sedan min kanin var liten har hon kuttrat och "pratat", låter ungefär som ett marsvin fast inte lika högt. Hon gör det när man klappar och bär henne. Många säger till mig att jag borde kolla upp detta och gå till en veterinär, men eftersom hon har vart så ända sen hon föddes tycker inte jag att det är något konstigt.
Men däremot idag, när jag klippte klorna på henne, blev hon lite stressad och jag märkte att hon andades annorlunda än vad hon brukar. Hon andades vädligt högt. Som det kan vara för oss människor när vi är täppta i näsan typ. Man hörde tydligt hjärtat slå och hon "kuttrade" högre än vanligt.
Jag blir väldigt orolig över detta, borde jag gå till veterinären, för säkerthetsskull? Hon är trots allt 6½ år nu.
Jag tänkte i alla fall ring till veterinären och höra..
I övrigt är hon precis som vanligt. Äter,dricker,bajsar, tvättar sig, skuttar runt osv.
Någon som vet vad detta kan bero på?..
Tack på förhand
Bella
Men däremot idag, när jag klippte klorna på henne, blev hon lite stressad och jag märkte att hon andades annorlunda än vad hon brukar. Hon andades vädligt högt. Som det kan vara för oss människor när vi är täppta i näsan typ. Man hörde tydligt hjärtat slå och hon "kuttrade" högre än vanligt.
Jag blir väldigt orolig över detta, borde jag gå till veterinären, för säkerthetsskull? Hon är trots allt 6½ år nu.
Jag tänkte i alla fall ring till veterinären och höra..
I övrigt är hon precis som vanligt. Äter,dricker,bajsar, tvättar sig, skuttar runt osv.
Någon som vet vad detta kan bero på?..
Tack på förhand
Bella