Min kanin luktar!

Novelette

Trådstartare
Min kanin har hittills bott ute i en bur vid stallet o sen ett par dagar i boxen(utan häst då) och nu har jag lyckats skaffa mig en bur och installerat henne i mitt 18,8kvm stora rum...och det luktar apa!!! :eek:

Kommer det alltid vara så?

Sv: Min kanin luktar!

Testa rengöra vaxet som de har på båda sidor om könsorganet i en ficka. Det är där könslukten sitter och det luktar värre än apa :smirk:
Ibland sitter det hårt som en kaka, ta då o dra loss det med pincett och tvätta ur med tops med olja på. Är det mjukt som öronvax så ta bara tops med olja.

tipsen du har fått om badning och rengöring tycker jag låter bra, men jag säger samma sak som SunDown, hur ofta rengör du i buren? beroende på vilket strö du har och hur mycket strö du använder kan buren behöva rengöras olika ofta. För mig har en ströblandning av spån och "toaLätt" (kattströ) funkat jättebra att lägga i buren, men sen bäddar min kanin också själv genom att sprida ut hö(vilket det är tänkt att han ska ÄTA egentligen) över hela burgolvet så det blir riktigt mjukt och mysigt... har inte haft problem med att det luktat annat än om jag varit dålig på att rengöra vilket brukar behövas åtminstone några ggr per vecka...

Jag använder Toalätt det är super bra.. Det luktar aldrig men det att jag gör ret buren varje dag.. många av er tycker säkert de är onödigt... men tyvär skiter och pissar min kanin ofta ;)

Toalätt är det bästa man kan ha (enligt mej)

Liknande trådar

Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 279
Senast: Efwa
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 561
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 862
Senast: Scata
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 978
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama