Min kanin födde bara en unge! Och nu är den död!

Tinkerbelly

Trådstartare
Hjälp mig, min kanin födde bara en unge inatt! Den är död och var ganska stor men, jag tror att det är en bebis kvar i magen! Någon annan som har vart med om detta? Tacksam för många svar!

Sv: Min kanin födde bara en unge! Och nu är den död!

Varför tror du det? Det är visserligen inte så vanligt att det bara blir en, men inte heller något unikt. Dessutom kan den ju ha haft syskon från början men som har resorberats under dräktigheten så att det bara var den starkaste kvar. Det enda som nog går att göra är att låta honan vara i fred, är det något kvar i magen så lär hon knappast föda fram det när du står och kollar på. Förutsatt att det inte sitter någon halvvägs ut men det borde synas/kännas.

Tråkigt med den döda ungen.

Är du orolig så åk in till veterinären och röntga för att kolla så hon inte har några ungar kvar i magen.
Har hon det borde du dock märka det på hennes allmäntillstånd.

Det är inte helt ovanligt med enbart en unge i kullen.
Ofta hänger det lite på ras.
Ju mindre ras, desto färre ungar tenderar de att få.

Jag har själv fått en dödfödd unge i en kull, där honan vanligtvis får 2-5 stycken.

Liknande trådar

Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: hastflicka
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 142
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 637
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar