Äsch....efter snabb undersökning så vet jag vad det är för blandis. :smirk: :p :angel:

Mamman är GD. Pappan ser ut som en pointer men är lite för "bastant" så jag har mina aningar om att det kan vara labbe eller nåt. ;) Bra giisat!

Många tror att han är en grandis valp :D. Har väl mest drag från GD, men är mycket mindre med sina 58 kg och 69 cm... och så har han "mjukare linjer" (eller hur jag nu ska säga) än grandisen. ;)

Lyckad kombination, eller hur :angel:

Men Boris mamma har fått flera kullar efter denna. Bland annat (har jag hört ryktesvägen) med någon PB-korsning :crazy:. Det är tragiskt, och jag fattar inte att folk ska hålla på med sådan skitavel :crazy:.

Jag är ju jätteglad över min fina hund, han passar mig perfekt. Men så lever jag ett aktivt liv också. En sådan här hund funkar ju inte så bra som enbart sällskap...
Gissa hur många av hans kullsyskon som lever? :crazy:

Boris tackar för komplimangen ;). Han är två och ett halvt år nu (hjälp vad tiden går :eek:).
Till sättet är han som en busig scoby-doo-hund :D, hemskt glad och lekfull (läs:omogen och valpig). Senaste halvåret har han lugnat ner sig en smula, så jag har förhoppningar om att han kommer att mogna lite till också en vacker dag.
Vi tränar lydnad och viltspår. Det senaste går riktigt bra, men någon lydnadschampion blir han nog aldrig. Kan ju bero på mig också måhända :angel:. Men jag har en grundlydnad och det är det jag kräver. Han går lös överallt, jag behöver sällan koppel. Men själva lydnadsträningen tycker han inte är sådär jätte.skoj :cry:. Min dröm är att tävla lydnadsettan någon gång i framtiden. :)

Oj vad roligt det är att prata (och skryta) över sina älskade djur :love:.

Låter trevligt..Kul att du är intreserad av lydnad/bruks :)
Jag tycker han var fin då jag själv gillar lite större tyngre raser då jag själv kommer skaffa en Bullmastiff i framtiden.. :D

Jag tror jag vet varifrån det där om att inte gilla lydnadsträningen kommer.. ;)

Men jag ska väl få min GD att kunna uppföra sig som en riktig hund någon dag också. Hon anser dock att hon är bättre än så, och därför inte behöver uppföra sig :p

Ja det är nog därifrån det kommer ;). Jag tycker det är svårt att hitta ett mellanläge, för antingen studsar han i höjd med grantopparna eller så tänker jag "andas han eller är han död"? :D

Måste fråga dig som har GD - är det ett rastypiskt drag att de ska luta sig mot folk, lägga huvudet i knät och helst sitta i famnen (tror de är små ;))? Just detta med "lutningen" har jag sett hos flera GD:s mämligen. Gör din(a) så?

näe jag tycker det bara, pojkvännen har en sånn.. ganska lika varann tycker jag :p

va tråkigt för dem men va kul för dig att du fått en så fin hund! den var faktiskt skitsöt. har du provat klickerträning? det fick fart på min slöa schäfer, och jag ska göra tävlingsdebut med båda mina innan april nästa år!

Jag är jätteintresserad av klickerträning, men har inte hunnit med det ännu... Men har nyligen fått nys om en som kommer att hålla kurser i det, så det måste jag ju gå. Vi har haft fullt upp med lydnadskurs och viltspår hela våren/sommaren.
Ska bli intressant att lära sig detta, jag har inte fattat hur det kan vara så roligt med en liten plastsak som klickar :confused:, men tydligen är det ju så. :D Många säger ju som du - att det är en jätteeffektiv träningsmetod.

Oja! Alla riktiga GD's lutar sig på folk, sitter i knä, har huvudet i knäet, sover i sängen (Helst på kudden) osv osv :D

Min är förvisso en liten (Ej färdigväxt) tik med sina 76 cm, men hon sitter alltid i knä och sover med huvudet på kudden bredvid mig varje natt :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Viva
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka