Min hund har råkat ut för en liten olycka..

HeddaVovven

Trådstartare
Hon fastnade med en klo i tisdags så vi åkte in till veterinären och tog bort den.
"Operationen" gick bra, de fick söva henne och ta bort klokapseln så nu är pulpan blottlagd.
Jag bytte bandaget idag och pulpan var blodig och hunden har jätteont (såklart). Kontaktade veterinären igen för att höra om det var normalt och hon tyckte att jag skulle avvakta lite till. Såret luktade inte illa och det såg inte infekterat ut. Hunden hoppar omkring på tre ben men är pigg och fräch för övrigt.
Ni som har varit med om detta, hur länge tror ni det tar innan klon börjar växa ut? Hur länge hade era hundar ont?
På grund av detta kan vi ju inte ta några promenader men jag måste ha världens lugnaste hund. Antingen ligger hon på balkongen och spanar på folk eller sover hon i sängen och verkar hur nöjd som helst ..:)

Sv: Min hund har råkat ut för en liten olycka..

Efter ca 1 vecka så gick han som vanligt på tassen. Dock har klo, nu efter tre veckor, inte börjat växa ännu.

Nu på morgonen har jag bytt bandage och jag tycker det ser fint ut. Ser inte inflammerat ut eller luktar illa. För tillfället så håller jag på att lufta klon lite så hon är utan bandage men med tratt på huvudet. Hon gillar inte tratten! Hon ser så ynklig ut, svansen är mellan benen och hon flåsar och flämtar.
Hon verkar fortfarand ha väldigt ont. Hon stöder inte på tassen och vill gärna slicka på den.

Fler erfarenheter?

Jo, hon äter Rimadyl 20 mg och så får hon Vetrimoxin också...

Åh det var ju tur, blev fundersam när hon har så ont, stackars liten...råkade ut för nästan samma med en katt för ett tag sedan och han gick som vanligt efter två dagar:o
Hoppas din lilla vovve kryar på sig:love:

Verkar som om hon har lite mindre ont i tassen idag. Stöder liiite på den när hon sitter vilket hon inte gjorde igår.

Tack båda två för era svar!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 749
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 501
Senast: Sel
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 149
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar