M
Mariika
...Ja så känns det i alla fall. När han var 6 månader blev jag rekomenderad av veterinären att vänta med honom, då han fortfarande var lite valpig. Förde över pengarna till sparkontot tills det skulle bli dags. Inte så mycket senare tvingades jag tömma sparkontot, hunden hade lyckats få i sig en massa råttgift och på en lördagskväll var veterinären inte nådig med att ta betalt
, 1800 kr. Givetvis har jag en självrisk på 2500 kr, typiskt...
Ok, några månader senare börjar jag känna att NU är det dags att kastrera honom. Men tror ni hunden ville det? Nix, epilepsi eller diabetes trodde folk att han hade (som följd av en liten incident). Panikslagen och föga nojig bokar jag en tid hos veterinären. Ok ett blodprov kan väl inte kosta sååå mycket? Nej då räkningen slutade "bara" på 1900 kr
. Han hade inte epilepsi eller diabetes, iofs en för hög halt av vita blodkroppar samt överkänslighet mot foder, så nu äter han antibiotika, men fortfarande lyckligt okastrerad... Undrar vad han kommer hitta på härnäst???
Ok, några månader senare börjar jag känna att NU är det dags att kastrera honom. Men tror ni hunden ville det? Nix, epilepsi eller diabetes trodde folk att han hade (som följd av en liten incident). Panikslagen och föga nojig bokar jag en tid hos veterinären. Ok ett blodprov kan väl inte kosta sååå mycket? Nej då räkningen slutade "bara" på 1900 kr