Seabaz
Trådstartare
Min häst äter inte kraftfodret...
förra våren fick han korn+betfor. Sedans tälldes han på bete och fick ingen krafft alls.
Sedan började jag med fibergi bas men bytte det för att han blev så satans fet av det.
Bytte till krafft grund + korn men hästen ville inte äta kornet verkade det som...
Så tog bort det och gav bara krafft grund.
Nu vill han inte äta det heller... Har givit det torrt för jag anser att det inte är någon fara att min häst någonsin skulle kasta sig över maten, han gör inte sånt.
Provade att blöta upp det igår och då åt han upp allt (har lämnat över hälften i krubban de senaste dagarna).
Dessutom fick han lite betfor i också...
Nu funderar jag på om jag ska börja ge hästen havre+betfor istället.
Bar för att han ska få något att tugga på vid insläpp.
Jag rider så pass lite att han klarar sig på bara hö iafl!
Eller ska jag behålla krafften som jag inte vet om han tycker om?
Han åt det igår men ska prova hela veckan att blöta upp det med betfor.......
Havre är en klar favorit hos honom men sätter sig i huvudet om det blir för mycket.......
Kräsen häst!
förra våren fick han korn+betfor. Sedans tälldes han på bete och fick ingen krafft alls.
Sedan började jag med fibergi bas men bytte det för att han blev så satans fet av det.
Bytte till krafft grund + korn men hästen ville inte äta kornet verkade det som...
Så tog bort det och gav bara krafft grund.
Nu vill han inte äta det heller... Har givit det torrt för jag anser att det inte är någon fara att min häst någonsin skulle kasta sig över maten, han gör inte sånt.
Provade att blöta upp det igår och då åt han upp allt (har lämnat över hälften i krubban de senaste dagarna).
Dessutom fick han lite betfor i också...
Nu funderar jag på om jag ska börja ge hästen havre+betfor istället.
Bar för att han ska få något att tugga på vid insläpp.
Jag rider så pass lite att han klarar sig på bara hö iafl!
Eller ska jag behålla krafften som jag inte vet om han tycker om?
Han åt det igår men ska prova hela veckan att blöta upp det med betfor.......
Havre är en klar favorit hos honom men sätter sig i huvudet om det blir för mycket.......
Kräsen häst!