Domino_s
Trådstartare
Mitt sto på 10 år har börjat kännas trött i ridningen sedan jag plockade bort betforen. Nu fick hon inga svindlande mängder innan utan 0,3 kg. Nu på hon hälften och några kilo hösilage till istället. Tyckte att hennes ättid var alldeles för dålig och valde därför att byta lite istället.
Hon rids 5-6 dagar i veckan (vanligvis 6 dagar, men har blivit 5 dagar nu just för att hon känns seg). Hon är normal/lättfödd. I lagom hull och full kondition.
Träningen består av lugn skogsridning (katastrofdåliga ridvägar) blandat med dressyrpass (rider på ganska ordentligt i dressyren).
Hösilaget har värdena:
TS 68%
MJ 7,3
Smrp 45
Kalcium 3,6
Fosfor 1,8
Magnesium 1,2
Finns även Kaliumvärde på 13,8
Hösilaget får hon 10 kg av
Sen får hon 0,15 kg Betfor
10 ml E/Selen
+ lite halm from idag
Vad tror ni, behöver jag ge henne mer energi. Foderstaten är uträknad till henne och ska räcka, men alla hästar följer ju inte riktlinjerna.
Mvh Domino_s
Hon rids 5-6 dagar i veckan (vanligvis 6 dagar, men har blivit 5 dagar nu just för att hon känns seg). Hon är normal/lättfödd. I lagom hull och full kondition.
Träningen består av lugn skogsridning (katastrofdåliga ridvägar) blandat med dressyrpass (rider på ganska ordentligt i dressyren).
Hösilaget har värdena:
TS 68%
MJ 7,3
Smrp 45
Kalcium 3,6
Fosfor 1,8
Magnesium 1,2
Finns även Kaliumvärde på 13,8
Hösilaget får hon 10 kg av
Sen får hon 0,15 kg Betfor
10 ml E/Selen
+ lite halm from idag
Vad tror ni, behöver jag ge henne mer energi. Foderstaten är uträknad till henne och ska räcka, men alla hästar följer ju inte riktlinjerna.
Mvh Domino_s