S
Suuz
Jag har en stor donna på 700 kg som är svår att få upp i vikt, men så länge man praktiskt taget vräker på med foder så går hon att hålla rund efter sommarbetet Vi har nyligen (1½månad) bytt stall, och det har gått över förväntan! Hästen har en uträknad foderstat och äter så mycket hösilage hon orkar. Tyvärr går det inte att fodra i hagen. Idag när jag tömkörde tyckte jag att hästen ser tunn ut, när jag kände på hullet är revbenen lättkännbara (men inte synliga). Frågade en i stallet och fick kommentaren att hon börjar se ut som en hopphäst (rider bara dressyr).
Hästen är som ett svart hål när det gäller utfodring, speciellt nu när det är kallt, snö upp till magen och allmännt pissigt. Jag vill lägga till ett foder för att förhindra ytterligare avmagring, men vad? Funderade på lusern, men hästen blir gallig av för mycket protein. Men det är kanske nått jag ska strunta i för tillfället!
Tacksam för råd
Hästen är som ett svart hål när det gäller utfodring, speciellt nu när det är kallt, snö upp till magen och allmännt pissigt. Jag vill lägga till ett foder för att förhindra ytterligare avmagring, men vad? Funderade på lusern, men hästen blir gallig av för mycket protein. Men det är kanske nått jag ska strunta i för tillfället!
Tacksam för råd