Min fula blandis!

S

SessCa

Jag får inte säga ful för Aliide dock, hon tycker han är söt :angel:
Han är väl lite söt, även om han mest påminner om en Alien.

Det är alltså min nytillkomna, som inte kom hur lyckligt som hellst till familjen. :( Ägaren dog, och familjen insisterade på att jag skulle ha hunden - då tanten som var kvar inte kan med honom. Trodde så sent som i går att jag skulle behöva ta bort skutten, men det löste sig tack vare CarolaLind. :love:

Det kommer bli en hemskt massa jobb, men det är bara roligt. Han är en kul hund, även om han är bångstyrig.

Lite bilder på monstrett kommer här:
Komentera gääärna min Alienhund, och gissa gärna raser, fast inte ni som tjuvläst och vet :p

En söt profil Dock hemska tänder:
http://img.photobucket.com/albums/v243/SessCa/hund1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v243/SessCa/S4010023.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v243/SessCa/puss.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v243/SessCa/bollen.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v243/SessCa/S4010012.jpg

Det ska bli jättekul att sätta igång och jobba med honom. :) Blir lite omväxling i allt flyttplanerande. Dessutom känns det som att jag vågar gå ut ensam bara jag har vovve i sällskap. Verkligen helhärligt. Och han är en underbar hund. :love: Så glad att det ordnat sig.

Tänkte samtidigt passa på och fråga om någon har koll på vad kastrering kostar? :)

Sv: Min fula blandis!

Nämen, har det löst sig!?! Vad kul, vad glad jag blir!!! :D
Ska du ta med honom? :idea:
Känns onekligen tryggare att veta att du har honom vid din sida... :smirk:
Håller som bäst på att ladda upp bilderna, men han är ju ursöööt!!! :banana: Ser väl mest ut som en svart schäfer? Jag ääälskar schäfrar! :love:

Han var ju inte alls ful:love:

Får han bo med dig nu då?

Att kastrera ligger mellan 1500-3000 väldigt olika, ska du kastrera i skåne eller där du bor?

jag kastrerade mina 2 hanar igår och det kostade 2000kr/styck men på alla andra ställen jag ringt och frågat kostar det 2500kr

Ja, han skall med till skåne nu! :)
Vi ger det ett försök, funkar det inte med Carolas hanne får vi lösa det då!

Ska höra med veterinärerna här i stan vad de tar för kastering, men jag lär nog vänta ett litet tag iaf, det blir för mycket på en gång för stackarn annars.

En av raserna var rätt iaf :D
Vilken ssööööt vovve du har :love:

Han var allt annat än ful!

Underbar vovve!!! :love: Ser pigg och vaken ut med full i bus. :D

//Alice

Han är full i för mycket bus :eek:
han tar nästan livet av mig. :D Men det är roligt. Han är som en liten valp, för det mesta :D

Vad va det jag sa :D *suck* Du är fenomenal lilla du! :D
Önskar dig ett stort lycka till med din, faktiskt, ursöta vovve!!

Tackar för den. :D
Ja, jag är nog fenomenal, men nu blir det inga mer husdjur på länge. :eek:
För ett år sedan hade jag bara katten, nu har det utökat med 2 hästar och en hund. :eek:

Vad bra att det löste sig! Han är jättefin ju!

SessCa skrev:
Han är full i för mycket bus :eek:
han tar nästan livet av mig. :D Men det är roligt. Han är som en liten valp, för det mesta :D
Nej, nej! Det får han inte göra! Hur ska vi då klara oss? ;)

//Alice

Haha! :rofl:
Har ingen talat om för dig att det är bra med djur? Om inte, intala dig det :D Det kan hjälpa dig i din kamp mot böjelser för "taemotdjursomingenannanvillha" :p:D

*Lån*

Bara tvungen att slänga in min lilla tjejja oxå :love: ...

tequila.jpg

:mad: Hur kan man kalla något så:love: :love: för att vara ful:crazy:

Han är faktiskt väldigt ful, om man utgår ifrån att han faktiskt är 75% Rottwieler 25% Shäfer. Så det så! Och bara för att jag tycker han är "ful" - så betyder ju faktiskt inte det att jag tycker han är FUL.

wrangler, underbar hund :love:

Alice: Tala om det för honom :p

F.ö hade vi precis historiskt ögonblick i familjen sessca.
Milo och katt hälsade precis på varanddra, och allt gick bra.
FÖRSTA gången min katt inte försöker klösa ut ögonen på håriga varelser som närmar sig :D

SessCa skrev:
Han är faktiskt väldigt ful, om man utgår ifrån att han faktiskt är 75% Rottwieler 25% Shäfer. Så det så! Och bara för att jag tycker han är "ful" - så betyder ju faktiskt inte det att jag tycker han är FUL.

wrangler, underbar hund :love:

Alice: Tala om det för honom :p

F.ö hade vi precis historiskt ögonblick i familjen sessca.
Milo och katt hälsade precis på varanddra, och allt gick bra.
FÖRSTA gången min katt inte försöker klösa ut ögonen på håriga varelser som närmar sig :D

Tack! :love:

Men, jag trodde faktiskt det skulle var typ 85% schäfer.... Tycker han ser mkt mer ut som schäfer än rottis!? I vilket fall, hans charm lyyyser igenom! :love:

Skönt att första mötet gick bra. Då verkar det ju funka, Dom kan ju trösta varandra när gollorna har flygit! :D

Tycker också det är hemskt lustigt, men jag har ju träffat föräldrarna.
Ingen av syskona i den kullen ser likadana ut (har träffat alla) en är STOR som en björn och långhårig, en tik är liten och nätt (gråaktig) och en är lite mer "rottis" över, och så Milo.

Väldigt intressant hund. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka