Min ena hund slickar den andra på snoppen ofta

A

alicealexandra

Jag har två chihuahuaor en på 6 år och en på 5 . Den äldre slickar ofta den yngre på snoppen . Vad kan det bero på ? Är det dominans eller vill han bara göra rent?

Sv: Min ena hund slickar den andra på snoppen ofta

Varför skulle det vara dominans?

Vet inte vad det beror på. Min syrras hund (4 år) brukar ofta stanna upp leken med min hund (1,5 åt) för att "undersöka" henne nogrannt, hon nosar och har sig som för att se att hon är hel eller något. I det här fallet tror jag iofs att det är lite av en uppfostringssak då hon gjort så ända sedan min var valp.

Har du kollat så att han inte har en infektion? Vitt/gult sekret?

Jag har också 2 hanar (dvärgpinscher), men det är ytterst sällan de slickar där på varandra. Tuggar öron och slickar varandra i ansiktet gör de däremot ofta. Luktar på varandras tassar gör de också ofta när de har varit ute.

Jag passade en unghund i två månader som slickade min hane väldigt mycket. Både på snopp, öron och mungipor.

På snoppen tyckte jag att jag iaf delvis kunde koppla till stress (väldigt lättstressad hund), men jag vet inte...

Jag har en tik på 3 år och en hane på 1 år, tiken har sedan lillen varit valp, som en mamma och tvättat honom på snoppen och i öronen mm.

Men nu när han är vuxen så har han en egen liten grej han gör, när hon ligger på golvet kliver han över henne och ställer sig och väntar på att hon ska tvätta honom.
Hon har ju nästan inte något val då han står precis över hennes huvud.
Ser nästan ut som han väntar på en avs..... :o
:D

I min hundkrets verkar det bara vara kastrerade hannar som blir "tvättade". Förekommer relativt frekvent, jag brukar inte fundera så mkt på det men vänligt och bestämt be var och en hålla reda på sin egen hygien ;)

Min gamle kasterade hane (sch/bc 13 år) blir ofta tvättad där av min dsg....kanske kan vara för att han inte är så vig längre o ber om det :D ...Dansken kanske har bytt yrke till Personlig Ass på senare tid :p

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 891
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 922
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 041
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI