min devon bits och rivs utan provokation

M

Majsan2

Har en för det mesta gosig liten devon rex men han attackerar oss nästan varje dag genom att plötsligt utan förvarning sätta alla 20 klor i benen och hysteriskt bita oss. Han har även utan förvarning när man burit honom lugnt och stilla vänt sig om i famnen och gått efter våra ögon. Jag har blivit illa riven några gånger. Han är 10 månader och jag är nu orolig för mina barn. Han får massor av kärlek, lek och mår annars jätte bra. Han har varit sådan här ända sedan vi fick honom 13 v gammal. VAD KAN VI GÖRA???:confused:

Sv: min devon bits och rivs utan provokation

Vad gör ni när han beter sig så då? Tar ni bort katten och ignorerar den?

Är han understimulerad?

Mina rexar har aldrig betett sig aggresivt på något vis men jag har en kompis vars siames betedde sig på liknande vis du beskriver. Beteendet försvann helt när katten fick en kompis att skojbråka med istället för matte.

edit: Kloklippning kan ju vara en idé tills ni fått bort beteendet.

Jag gissar att han är understimulerad och rastlös. Är han kastrerad? Hur mycket tid tillbringar ni aktivt med honom (leker)?

Min första tanke; Är han kastrerad?
Jag har en katt som uppvisade liknande beteende som fertil, det försvann helt i och med kastrering.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·
N
Ridning Vad ska man göra åt en ponny och dens ägare. Det började förra året i november månad. Vi flyttade upp hästarna från betet till...
Svar
9
· Visningar
1 729
Senast: nellieandersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama