min dator startade om sig själv..

B

BeastieBabe

för en vecka sedan installerade jag nya prylar i min dator, uppgraderingspaket.. och nu när jag satt å skrev så stängde min dator ner allt och startade om sig själv helt utan förvarning.. varför gör den så?

kan säga att jag blev rikligt f*rb*nn*d då jag suttit och skrivit i ett lååååångt formulär samt ett längre inlägg här på buke när datorn bara startade om sig helt utan vidare..

nån som vet vad som gått fel?

(har winXP btw)
 
Sv: min dator startade om sig själv..

Kan vara minnesfel eller att det var ett kort spänningsfall/avbrott på elen i din bostad.

Har det hänt tidigare, alltså innan installationen av uppgradering?
 
Sv: min dator startade om sig själv..

nej det har aldrig hänt tidigare och både mammas och brorsans dator var igång dom också, men där hände det inget..
det som var skumt var juh det att windows stängdes och hade sig innan den startade om, precis som om jag skulle ha tryckt på "starta om datorn"..

det kan juh vara något med nån ny grej i datorn men det är installerat av en som kan så det borde inte vara något sådant fel.. =/
 
Sv: min dator startade om sig själv..

gör såhär:

högerklicka på dne här datorn, välj egenskaper.
välj fliken avancerat, klicka på start och återställning.

klicka ur "starta om datorn automatiskt" och vänta på att det händer igen, så har du förhoppningsvis en chans att se vad det är som gått fel.


eventuellt så kan det vara så att #1 tangentbordet sitter inte i ordentligt, och skapar knassignaler, eller #2 en tangent eller två fastnade och du kom åt exact rätt kombination för "starta om datorn" , inte för att jag nu minns vilken det var men.
 
Sv: min dator startade om sig själv..

Nya prylar som i hårdvara? I så fall kan det mycket väl vara att nätagget inte orkar med, vilket orsakade ett spänningsfall som fick datorn att starta om. Eller kan det förstås vara rent hårdvarufel.
[edit]
Var lite långsam.
 
Sv: min dator startade om sig själv..

nytt moderkort, processor och ramminne, sedan har jag kopplat in en minneskortläsare också..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, Vill börja med att säga att jag vet att det finns folk som har det 1000 gånger värre, folk som inte har jobb, har allvarliga...
2
Svar
24
· Visningar
2 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp