Min älskade katt är död...

enjoyable

Trådstartare
Moderator får ta bort tråden om den inte passar, men jag måste få skriva av mig lite..

Idag var jag och pappa med vår katt Whiskey till vet för avlivning.
Aldrig har jag sett den katten så lugn.
Han var så lugn och fin. Han satte sig i famnen på den ena vet medans den andra rakade och sprutade in medlet.

Allt gick så fort..
Den skygga och annars oroliga katten var så lugn.
Han visste vad som skulle ske.
Han visste att han skulle få komma bort till ett ställe där han slipper ha ont och lida mer.
Han visste att hans tid var inne..

Jag saknar honom så..

Älskade vän, sov så gott nu...

R.I.P Whiskey 4/6 1995 - 8/8 2007

Han finns nu bland alla änglar

Sv: Min älskade katt är död...

Det är alltid lika jobbigt att behöva ta bort sitt älskade djur... :cry: Sist jag gjorde det var för snart tre år sedan och då var det min häst. Precis som du beskriver det så var han så lugn, så lugn under sina sista timmar i livet. (Se min användarbild) Jag hade heller aldrig sett honom så lugn och tillfreds innan.

Det är precis som att djuren förstår och känner tacksamhet över att de ska få slippa lida. Det får mig att känna att jag fattade rätt beslut för min älskade häst, och det tycker jag att du ska känna för Whiskey också. Jättefin kisse! Han har det bra nu.

Jag saknar honom så fruktansvärt mkt..
Men jag fortsätter att tänka på hur bra han har de nu..

Min älskade Whiskey..

Stackare :cry:
Aldrig lätt när ens vänner försvinner, men du vet ju att han har det bra nu, hos Gud och alla änglar... :cry:

Nu bor han i himlen hos gud och alla de små kattänglarna..
Gud så jag saknar honom..

Usch då, det är alltid jobbigt när ens djur försvinner :cry:

Men var glad för att du fick säga farväl till honom.
Vi har haft 2 katter som blivit ihjälkörda och en som försvann spårlöst. Då hann man ju inte säga farväl.. :(

Å fy, de måste kännas hemskt :(

De är anledningen till att vi inte har utekatter..

Ett värdigt slut när tiden är inne är den vackraste gåvan man kan ge en älskad vän.. Även om det gör ont för de som blir kvar här så är nog Whiskey tacksam att du tog beslutet. *styrkekram*

De syns att de andra sakna honom åxå.

Maja satt vid ytterdörren och mjamade, sen när jag öppnade dörren så var hon påväg ut.

Mamma sa att Maja såg Whiskey försvinna genom den dörren, och hon tror nog att om hon går ut där så finner hon Whiskey..

Tack så mkt för ert stöd..

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 264
Senast: Eva S
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 847
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar